Alternatief voor Datejust?

Tudor = Rolex :+1:

1 like

Ik zat dan ook aan een tudor te denken.

1 like

Is je budget een 1600 EU?

Datejust

Is je budget de helft, een Tudor.

Enige financieel ā€˜logische beslissing’.

Kans zit er dik in dat als je een maandje uitkijkt je een mooie tudor kan kopen, een jaartje dragen en binnen een jaar hem met wat winst verkopen en intussen als je elke maand 50eu opzij legt koop je een DJ.

Al die homages zijn 30 % afgeschreven vanaf je ze uit de doos haalt. Binnen een jaar wss 50%.

2 likes

+1

@GhentWatch Kunt u mij vertellen waar ik een Datejust kan vinden voor 1600 EU?
In dat geval ben ik namelijk zeer geĆÆnteresseerd.

Tja, dat zal altijd een dingetje blijven. De echte neppe is in elk geval van de aardbodem verdwenen (of een handige vuilnisman moet er mee aan de haal gaan).

Nav eerdere vraag: budget is flexibel maar niet ongelimiteerd. Vooral afhankelijk van wat ik vind. Ik kan heel happy worden van een leuke Seiko, maar wil voor deze aanschaf ook wel tot de €2K gaan eventueel.

Hmm, jullie bouwen een overtuigend argument. Toch the real deal eens heroverwegen. Of de Tudor inderdaad, ook erg mooi en het is me niet perse om het Rolex logo te doen.

Dan ben ik wel een vis op het droge, vrees ik. Ik weet werkelijk niets van DJs af, dus zal me eerst eens flink in moeten lezen. Ik zag zojuist bij Burger de volgende staan: http://www.chrono24.nl/rolex/datejust--id3916704.htm?dosearch=true&searchexplain=false&resultview=list&query=Rolex+Datejust&pageSize=&sortorder=0&maxAgeInDays=0&search=&countryIds=NL&yearBought=1977&priceFrom=&priceTo=&urlSubpath=/rolex/datejust--mod45.htm&models=45&manufacturerIds=221

Geen idee van of bv de band origineel is etc, en of de prijs een beetje normaal is. Naja, ik heb weer wat te doen de komende dagen!

Ik denk op fora, Marktplaats, eBay, chrono24, etc.

Ik kan een 1601 op jubilee aanraden. Prachtig horloge en redelijk betaalbaar. Vorig jaar een voor 1600 E op de kop getikt!

Gisteren een verkocht. Zowat overal als je wat goed uitkijkt?

Ook niet onbelangrijk is te weten of het horloge een servicebeurt heeft gehad of nog moet krijgen. Kost zomaar 450,00 Euro voor een beurt zonder rariteiten. Maakt op een budget van 1600,00 Euro een groot verschil.

1 like

2k en je weet niet of de klik er is?
Koop dan eerst een neppert, daarna gewoon biechten en douchen :grinning:

1 like

Je smaak komt zeer overeen met de mijne. Ik ben toevallig is het bezit van zowel een nieuwe DJ als een SARB033. Die laatste is een geweldige klok en qua prijs/prestatie moeilijk te overtreffen. Een echte daily beater waar je niet zo superzuining op hoeft te zijn en mijns inziens een uitstekend alternatief voor de DJ. De Dauphine wijzers geven hem een eigen uitstraling maar dat zal je vrienden toch niet opvallen denk ik zo. Ik zou gaan door de SARB. Nu in de aanbieding bij Seiya Japan…

1 like

Vroeger toch… :wink:

Groet, Glenn

Adverteer je niet op HF? Heb ik niet zien passeren…

Groet, Glenn

(foto van het internet gehaald)

Of een Seiko SDGM003. Rond de €600, Automaat, 40x49mm.

1 like

Zelf erg tevreden over / met de Citizen Eagle 7
zijn hier en daar nog relatief NOS te koop .

2 likes

Nee nee, de klik is er zeker. De nepperd heb ik net weg geflikkerd. Het is meer zo dat ik me ergens nog niet ā€˜klaar’ voel voor een Rolex. Geen idee wat dat is, misschien moet ik me daar maar gewoon overheen zetten.

Iedereen is altijd klaar voor Rolex, wellicht alleen de bankrekening nog niet :wink:

2 likes

Oh? verklaar je nader…

Misschien zijn er die uit principe geen Rolex willen…