Alternatief voor Datejust?

Duiven zijn smakelijker

Vorig jaar…
Nu koop je echt geen 1601 meer voor dat geld.
Die zijn behoorlijk duurder geworden.

Wat zou jij bv. een goed prijs vinden voor de 1601 waar ik eerdernaar linkte? http://www.chrono24.nl/rolex/datejust--id3916704.htm?dosearch=true&searchexplain=false&resultview=list&query=Rolex+Datejust&pageSize=&sortorder=0&maxAgeInDays=0&search=&countryIds=NL&yearBought=1977&priceFrom=&priceTo=&urlSubpath=/rolex/datejust--mod45.htm&models=45&manufacturerIds=221

Geen flauw idee.
Heb vorig jaar een 1601 zonder d/p op leer gekocht voor 1600.

Zou er best weer een paar willen kopen voor dat geld :smile:
Ik kom ze niet tegen.

1 like

Ik denk dat je voor €2000-2100 een goede deal hebt op bijvoorbeeld marktplaats. Ik zou uhrforum een beetje in de gaten houden :slight_smile:

Een anders een Tudor. De undercover Rolex :sunglasses: Ik ben zeer blij met de mijne. Toch dat Rolex gevoel en de roots, maar zonder het schuldgevoel :stuck_out_tongue_closed_eyes: en de irritante vragen: is dat een echte?! En: wat kost zoiets nou nog?! Alleen de kenner/liefhebber weet wat je draagt.

1 like

Wat denk je hier van dan?

http://steinermaastricht.nl/en/shop/products/tudorOyster-Date-Day

Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat het deze is: http://uhrforum.de/tudor-prince-date-day-76200-aus-2001-a-t238080

Maar goed, dan heb je wel een jaar garantie en dankzij de link naar UF een leuke basis om te onderhandelen.

1 like

Damn, die is erg interessant. Bedankt!

1 like

Leuk om mee te lezen, en zou eigenlijk wat uitgebreider moeten reageren…

maar…

ga voor het horloge wat je zelf echt graag wilt en stoor je er niet aan wat andere vinden!!! Enjoy!!! Weer een heel nieuw jaar vol plezier en uitdagingen :smile:

1 like

Er zijn geen alternatieven voor de Datejust!

Koop gewoon het horloge wat je mooi vindt. Het valt waarschijnlijk niet eens op tenzij het een kenner is.

2 likes

Gewoon the real deal halen.
Seiko, citizen ,orient, etc etc.
Het blijft toch jeuken tot je Rolex heb gehaald.

Ik denk dat ik mijn antwoord gevonden heb:

2 likes

Leuk knip en plakwerk. Wel even de snowflake verwijderen

Wat bedoel je precies met knip en plakwerk? Het feit dat Tudor het Black Bay wijzerplaatontwerp toepast in een Prince of Style achtige case?

Precies dat. Beetje uitmelken naar mijn idee. Black bay (rood, blauw, limited, zwart, brons, pvd) en dan deze.
Wijzerplaat is prima, maar een beetje variatie met de wijzers mag dan wel vind ik.

Daar zit wel iets in. Van de andere kant, als je ziet hoe succesvol de BB geweest is, is het vrij logisch dat ze het uitmelken. Voor mij raakt dit model de sweet spot wel. Ik begon Tudor al een steeds leuker merk te vinden, maar hoef niet per se nog een duiker. En de Style serie vind ik te conservatief en dressy. Ik vind de continuĆÆteit met de andere BB’s dankzij de snowflake wijzers juist wel aardig. Toch echt iets anders dan een DJ.

Het zal ook een beetje van de prijs afhangen.

[Edit] die schijnt CHF 2400 te worden (zo’n beetje €2200?), vermoedelijk voor de versie op leer. €300 erbij voor de bracelet misschien?

Heb je al eens gedacht aan de nieuwe Tudor Ranger?

Lelijke rechte endlinks op de stalen band…

@dialstatic Dit alternatief van Tudor voor de datejust heeft geen datum… :grin:

Dit inderdaad.

Lol klopt, maar het was me niet per se om de datum te doen. Ik prefereer zelfs (licht) zonder datum. Het ging me meer om de afmeting en afwerking, en ik vind de datejust gewoon een mooi iconisch horloge.

1 like

Koop die Rolex nou maar. Heb ook 10 jaar volgehouden het merk te haten… nu aan mijn 2e (eerst 36mm explorer, nu de 39)… en aan het kijken waar ik 11.300CHF vandaan moet toveren vandaag :smile:

Neem er wel een met gladde bezel zou ik zeggen: de 1600 of 16000 zijn mijn favoriet, althans, qua date-just.

Zie ik tot mijn verbazing dit topic nu pas!

Leuk alternatief zou kunnen zijn de Glycine datejust. Google maar even, er stond er een op watchuseek. Ik kan zo snel niets knippen plakken. Volgende keer beter.

En…laat ik er nou zelf een in de aanbieding hebben. NOS op leren bandje.