Alternatief voor de Rolex Daytona 6263

Onlangs ben ik toch wel een beetje gevallen voor dit specifieke model. Helaas is deze vintage mij te aan de prijs. Dus ik vroeg mij af of er mede HFers zijn die weten van mooie alternatieven voor dit horloge.
Persoonlijk zit ik te denken aan een speedy met panda dial. Maar wellicht weten jullie nog iets beters?

http://worldlywatches.com/rolex-vintage/media/k2/items/cache/08b282bed88832c9197a25b1ea22b623_XL.jpg

1 like

BigBlock Tudor

3 likes

Yep! Alleen positionering vd subdials is dan “vertikaal” ipv "horizontaal "

1 like


6 likes

Ja idd! wat een pracht! en met datum

http://s3-us-west-1.amazonaws.com/timepieces-hq/2016/04/tudor-bigblockchronograph.box-79160-1993-hqmilton7180-6.jpg

Ik zou idd kijken naar een Speedy panda (desnoods door alleen de plaat op een reguliere te zetten).
Voor een omgekeerde panda (a la je plaatjes) zou ik kijken naar een Reduced:

Ook heeft Steinhart recentelijk een hommage uitgebracht. Wel fors met 42mm, maar wel betaalbaar:

Qua Paul Newman-stijl heeft Gevril ook meegedaan met de Tribeca. Zelfde afmetingen en zo. Wonder boven wonder zijn ze niet aangeklaagd destijds. Komen nauwelijks langs, maar door de DD-module wel betaalbaar (nog/soort van)

ps. De laatste twee plaatjes in de OP zijn geloof ik gemodde automatische Daytona’s. Kast bijgeschuurd, drukkers ipv schroefknoppen, etc. Te zien aan het A’tje in het midden van de plaat.

4 likes

Deze is ook erg fraai
http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/c/a/cafd66a18a75010484423dd8b2a93f88386dcab5_1_690x459.png

@TS
Je hebt ook een niet-vintage panda Daytona :wink:

2 likes

Tudor heeft ook een goedkopere variant chrono met daytonakast. Kun je voor een tweeduizend euro bemachtigen tweedehands.

1 like

Wellicht handig bij vragen waarbij budget een rol speelt: Wat is je budget wel?

Had de Gevril laatst ook eens gezien. Hij is er in ieder geval wel laaiend enthousiast over:

1 like

Een budget is inderdaad wel makkelijk, want het zou dan ook zomaar eens deze kunnen zijn voor < € 250,-…:wink:


2 likes

Zenith?

Ja, die A277 is geweldig. Staat er nu een te koop op omegaforums voor 6$K (zonder homoladder).

Voor 2k gaat die niet meer lukken toch?

1 like

Tja, ik heb zelf een Alpha Daytona, maar dat is wellicht weer wat ver naar onderen geschoven qua prijsklasse. :grin:

Sea-Gull ST19 handopwinder aan boord (Venus 175 kloon)

3 likes

Heuer?

17 likes

De Steinhart Ocean One Vintage Chronograph:

Die heb je inclusief verzenden voor zo’n 1000 euro.

2 likes

Als ik het voor net iets meer dan 3,5K mag doen ben ik al happy :grin:

Ter aanvulling. Het ligt ook een beetje aan het merk.
3,5K voor een speedy met panda ga ik niet redden. Dan zou ik ook wel beduidend meer ervoor over hebben.
Die Tudor BigBlock is voor mij een serieuze kandidaat.(mag ook meer kosten dan 3,5)
Maar was er nu ook een andere Tudor die de subdials wel horizontaal heeft georiënteerd?

wat is dat?

Stekker met een pinnetje

snap 't nog niet, heb je een plaatje?