Alternatief voor de Victorinox INOX?

Ben al een tijdje zoekende naar een nieuw horloge.
Nu heb ik recent , geheel toevallig de Victorinox Inox even mogen dragen. Sinds die tijd denk ik dat dit mogelijk wel eens mijn nieuwe aanwinst zou kunnen worden.

Prijs met stalen band is € 595,=

Enig minpuntje aan deze stoere klok is dat het geen automaat is, wat wel mijn voorkeur zou zijn.

Weten jullie ook alternatieven in deze prijsklasse en stijl?
Met datum.

Beetje zoeken kan je flink wat besparen.

Poosje door sparen, en dan heb je een stuk kwaliteit.

Tissot chemin tourelles een retro stijl automatic

Quartz past wel enorm bij het karakter van het horloge natuurlijk, hebben ze dit model niet ingevroren en allerlei gekkigheid mee uitgehaald om te laten zien hoe sterk het wel niet is?

Meest typische aan het horloge is verder de vorm van de bezel natuurlijk, alleen zie je de zeskant verder niet heel veel terug in horloges, of ze zijn een tandje duurder :wink:

Als dit horloge je aan staat moet je 'm gewoon nemen denk ik, reviews zijn over het algemeen erg positief en om eerlijk te zijn vind ik het ook wel een enorm lekkere klok!

Het horloge heeft wel een eigen uitstraling, karakter & een fraaie kast. Gewoon denken dat kwarts wel net zo praktisch is!
De datumplaatsing zou beter kunnen, maar dat scheve is soort van mode. Altijd nog beter dan een opengewerkte datum, waar je kan zien welke datum het gisteren was & welke datum het morgen is…

Ah, gevalletje ‘been there, done that’. Heb de INOX twee of drie keer gehad. Nu een Damasko. Alteratieven dus.

In deze prijsklasse:

Archimede Outdoor (ook nog krasvast staal), 800 piek

En anders:

Sinn 556i, 900 piek

Damasko DA38 (ijsgehard staal), 1700 piek

Yup

2 likes

Het blijft een interessant ding, en waar hij tegen kan is best indrukwekkend. Helaas ziet hij er absoluut niet meer uit na die val van 10 meter op steen. (check het filmpje) Máár, je weet weet nog steeds hoe laat het is. Niet dat je hem daarna nog omdoet behalve bij het klussen aan huis.

Ik denk ook dat die polished vlakjes bij net gedrag wel snel krassen oplopen. De kast is echt heel erg mooi in het echt, ga hem maar eens passen ergens. Maar om hem mooi te houden moet je hem behandelen als een delicate dresswatch. Dat is dan wel jammer. Maar je noemt in je OP dat het je gaat om de looks, en een automatenliefhebber kan er best een of enkele quartzhorloges bij hebben. Als het gaat om robuustheid: De opties die Candide noemt zijn allemaal interessant. De Damasko wil ik altijd nog eens proberen, DA34 dan graag. De Archimede is daarbij stukken compacter dan de INOX en je moet van het lugless design houden.

1 like

Ik weet niet 123 wat er aan je wensen voldoet kwa stijl, budget en uurwerk.

Ik weet niet of het vloeken in de kerk voor je is, of dat het uberhaupt kan, maar misschien een automatisch uurwerk in de Inox proppen? Kweenie welke quarts er in zit, wat de afmetingen zijn, en of er ruimte is (andere/custom spacers erin) voor een automatich uurwerk? Je zit natuurlijk ook nog met de positie van de datumschijf en of de wijzers passen.

2 likes

Ik heb de INOX zelf ook gehad (gekocht en later ook weer verkocht aan Forummaf @anon50762135EV). Gaaf horloge waarvan ik het totaal geen probleem vond dat het een Quartz is. Sterker nog het past 100% bij het karakter van het horloge!

Overigens vind ik hem dan wel weer leuker op rubber. Hij is al best fors en aan mijn meisjes pols zou de toevoeging van een bracelet hem helemaal grof gemaakt hebben.

2 likes

Helemaal eens met @Logie dat quartz echt bij dit horloge past.

Imho is er eigenlijk geen alternatief in deze stijl/prijsklasse :smiley:

3 likes

Jip!

Kan me alleen maar aansluiten bij bovenstaande reacties.
Gewoon kopen :+1:

1 like

Ik heb meerdere mensen horen (lezen eigenlijk, op WUS) beweren dat bij een “groot horloge voor de betreffende pols”, dus met forse lug to lug afstand, een dikke stalen band de verhoudingen juist ten goede komt tov iets dunners. Je hebt dan inderdaad nog meer staal aan de pols, maar de band zou dan minder recht van de bandaanzet richting sluiting gaan dan bv bij een NATO. Als je snapt wat ik bedoel.
Moet het zelf ook nog in het echt zien hoor of dat zo uit kan pakken.

Dat helpt vooral tegen wiebelen, als je met de pols beweegt dan wiebelen flinke horloges heen en weer door hun hoogte en gewicht, dat wordt verholpen door het tegenwicht van een bracelet.

1 like

Bedankt voor alle reacties!
Alternatieven zien er ook goed uit, echter wel een stuk duurder.
Ik denk echt dat het hem gaat worden :smile:
Wel met stalen band, maar die rubber band ziet er ook goed uit en ik heb nog nooit een rubber band gehad dus die rubber band moet er dan ook maar bij dan kan ik ook eens wisselen.

1 like

Voor het eerst sta ik erbij stil dat ik een Tissot heb die de stijl van Victorinox heeft

3 likes

En welke kleur zou je dan nemen? die is ook nog wel lastig, sowieso geen groen natuurlijk maar de andere 4 zijn allemaal wel cool, ik zou denk ik voor de blauwe of zwarte gaan.

ps waarschijnlijk moet je hier de btw nog aan de deur betalen… http://www.jomashop.com/victorinox-watch-241724-1.html

Quartz vind ik hier ook geen issue. Net zoiets als een g-shock niet kopen omdat er geen automatisch uurwerk in zit.

Ik voel mezelf sterk aangetrokken tot het zakmes-rode model op staal. Tijdje geleden gezien in een Victorinox brandstore (maar dan op rood rubber)