Alternatief voor Grand Seiko rond de €1000

Bol en Ball? :sob:

Ik was ook lichtelijk verbaasd. Maarja, why not eigenlijk?

Exactly. Da’s met zo’n Ball wel anders. Die schrijven af als een malle. Wanneer je die om de pols slingert ben je de eerste 400 ekkies alweer kwijt.

2 likes

Maar misschien bevallen die Ballen je zo goed, dat je ze gewoon houd en dan maakt afschrijving totaal niets uit. :sunglasses:

En je staat niet in de Seiko file aan te schuiven.

Aan een Seiko heb je 2 keer plezier…

Eens bij de aankoop, en als je hem terug verkocht hebt.
:sunglasses::stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

2 likes

Bijkomend voordeel: je krijgt geen geen verwende kinderen.

3 likes

Heb je ooit een GS omgeslingerd? Ik kan iedereen wel uit de droom helpen, een Ball komt niet eens in de buurt qua afwerking. Dat is geen vervanger.

3 likes

Ik heb weinig balletjes gezien die mooier ogen dan de Sarx tbh. Die dingen zie je doorgaans 6x van eigenaar hier op HF veranderen voordat iemand er blij mee is.

Waarom zou je een SARX035 voor € 600 kopen 2de hands, als je die nieuw thuis op de mat kunt krijgen voor € 675 bij Solojapan

2 likes

Deze stelling gaat niet op hè…

Een GS vergelijken met een Seiko Cocktail toch ook niet?

We praten hier over een 1000 euro horloge voor de TS, verwacht dan niet een GS of Rolex.

Maar bij Ball mag je voor die prijs wel een prachtig horloge verwachten met gastubes en oog voor detail.

Waar zelfs de band, achterkant van het horloge perfect is afgewerkt.

2 likes

Net even anders, maar toch ook zeker mooi, en voldoet qua prijsklasse en uurwerk (automaat);

https://frederiqueconstant.com/watch-finder/classics/classics-index-fc-303bn5b6b/

3 likes

new-moon-with-face_1f31a

Een GS quartz kost je 1400. Vind je 400 piek zo’n verschil om uit te geven?

1 like

Wie wil quartz? De TS starter alvast niet en ik ook niet… :wink:

Een horlogeliefhebber wil voor de techniek toch een horloge? ( Maar dat is een ander gesprek )

Maar voor 1000 euro vind ik die Ball horloges veuuuuuul beter afgewerkt dan zo’n plastieken Seiko in die prijsklasse. And lume, niets maar dan ook niets kan tippen aan wat Ball brengt. Dat merk ik zelfs met een MB van 6 a 9 x duurder.

Over smaak twisten met iemand die in een X6 rijdt. Je moet er maar trek in hebben. :joy:

13 likes

Ik verbeter je even: Twee mensen die over smaak twisten, waarvan er één in een BMW X6 M rijdt, en de ander in een Nissan Note :wink:

10 likes

Inderdaad een prijsklasse waar niet iedereen kan gaan shoppen, maar geen nood, ooit als je groot bent… :joy:

3 likes

No offense meant, maar nu we het er toch over hebben… wordt die BMW X6 M nou vaker uitgevoerd mét de gele “AFGEPAKT”-sticker op de zijkant, of zonder? :wink:

4 likes

Ooo die had ik eigenlijk liever gehad, die Nissan Note, maar was niet meer leverbaar op dat moment met een V8… :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

En het gaat weer over auto’s :man_facepalming:t2:

2 likes

Haha, nee dank je. Voor dat geld weet ik een hoop leukers te koop. Bovendien ben ik niet materialistisch genoeg en heb ik te weinig lef om mijn zolder vol planten te mikken en/of een dubieuze onderneming te runnen dan wel een dozijn vrouwen achter het raam te zetten. En ik kan ook nog eens niet voetballen… :joy:

6 likes

Inderdaad, een horlogehuis dat dus zn eigen uurwerk produceert. :wink:

Heb je wel eens een Seiko Sumo, Monster of MM300 gezien?