Zoals op de hierboven geplaatste FC van toepassing is? Dat er dan geen manufacture in zit… detail
… dit dus, veuuuuuuul te blind als Ball-fan…
Ook in de prijsklasse waar we het hier over hebben. Anders telt het niet
Neen, maar ik heb er wel 4 en moet deze niet ombouwen om er een leuk goed horloge van te maken. Ik betaal 1000 euro en heb dan gewoon een compleet goed horloge, waar geen andere band op moet, geen ander glaasje op moet enz…
Maar daar gaat het niet om hé, de TS doet wat hij wil, hij vroeg gewoon voorbeelden rond 1000 euro… wel die breng ik en daarmee is alles gezegd.
Ik begrijp jouw punt, je wil graag Ball onder de aandacht brengen en dat lijkt mij prima, maar dat constant negatieve over Seiko, dat hoeft er echt niet telkens bij.
Dus aan de TS @Enha , kijk ook eens naar Ball, die hebben ook hele mooie, kwalitatief goed afgewerkte horloges!
Mwah, er staat in ieder geval “FC” op en het apparaat is niet benoemd als de Sellita die het eigenlijk is.
Daarnaast: Een horloge moet in balans zijn vind ik. Een prachtklok met een Seagull erin is jammer, maar een eigen uurwerk bouwen en dat dan in een slecht afgewerkte kast hangen even goed.
De klokken die ik van FC gezien heb waren qua afwerking heel fraai, zij het subtiel. Dat er dan geen superduur, maar wel een betrouwbaar, en toch ook wel mooi hart in zit, vind ik prima.
Ieder z’n ding?
Mijn reactie was ook niet op jou, maar op @BMWX6M, die vond dat een inhouse ontwikkeld HAQ uurwerkje blijkbaar technisch inferieur is aan een ingekocht uurwerk waar.
Ik begrijp jou ook hoor, maar als men een horloge vraagt rond de 1000 euro zoals de TS komen er plots weer langs alle hoeken berichten dat hij een Seiko moet kopen van 500 euro…
En nu ga jij mij vertellen dat die Seiko van 500 euro even goed is of beter dan bv een Ball van 1000 euro? Helaas.
Ah, sorry, verkeerd begrepen.
Sterk afhankelijk van beide uurwerken… Ik heb wel wat gelezen over inhouse uurwerken die je toch écht niet wil
En de Unitas 6497/6498… dat vind ik dan wel weer een heel mooi apparaat
Ik heb nog nooit een Ball in het wild gezien, maar wat de Presage reeks van Seiko betreft, die wel, meermaals, en die is toch wel zeer mooi afgewerkt !
Persoonlijk hou ik wel van Ball; sommige vind ik waanzinnig mooi zelfs, maar ik flipper al eens graag, en het gebrek aan liquiditeit van dat merk houdt mij absoluut wel tegen. Ik ben al een paar keer een paar honderd roros verloren bij een doorverkoop en daar heb ik stilaan wel genoeg van.
Hij is de Ball-ambassadeur hier op het forum. En moet daarom heel vaak benoemen dat Ball gewoon goede horloge’s maakt en Seiko troep is.
Maar hij is dan ook niet echt een goede ambassadeur ofzo
nee, dat deed ik niet… en dat zal ik ook niet doen
TS laat een Seiko zien en zegt dat hij een horloge wil dat er op lijkt. Nogal logisch dat je dan ook bij Seiko uitkomt lijkt me.
Misschien vind je de Citizen Grand Classic iets? Komt aardig in de buurt van een GS. Alleen geleverd in Japan en US, op eBay te vinden in zwart en silver/white. De zwarte versie is de NB0040-58E, hier mijn draadje over dit horloge:
Mwah, ik vind het ook wel weer een uitdaging om juist bij een ánder merk te komen.
Dan is de kans dat @Enha een klok koopt die hem vanaf het begin af aan een net-niet-gevoel geeft wat kleiner.
Neen hij laat een GS zien, denk toch dat er een zeer groot verschil zit tussen GS en Seiko, indien niet, goede marketing van Seiko!
Ik heb Seiko al meermaals in mijn handen gehad en leg hem toch telkens weer terug hoor, en ik ben inderdaad een Ball fan omdat dit merk ondergewaardeerd wordt door velen bij gebrek aan kennis, maar ik heb het nogal eens geschreven, je hebt iets unieker dan “een Seiko” om de pols, die in elke boetiek te koop is. Hoe uniek jou Seiko ook is, jan modaal ziet enkel “Seiko” van aanbiedingen online en in de outlet.
Zo ik ga het hier bij laten, heb TS wat voorbeelden gegeven en dan moet hij zelf maar eens gaan kijken en vasthouden.
Wie van de Seiko freaks ( geen GS hé ) heeft er al een Ball in handen gehad?
Goh ik heb echt 20 berichten gemist.
Ik weet niet wat er besproken is, maarreuhh…GS > zo’n Ball.
Present! Althans, geen Seiko freak maar wel een Ball in handen gehad.