Alternatief voor Grand Seiko rond de €1000

Eens. Ik durf ook best wel te zeggen dat ik voor de prijs van mijn DJ een hoogstaander horloge had kunnen krijgen bij Grand Seiko, maar dat willen we niet. Ik wilde die Rolex magie en ik ga daar nooit meer afscheid van nemen.

Maar die SBGJ001 boven een 6 digit GMT.

All day, every day.

4 likes

Nog meer suggesties. Zoals ik al eerder zei, ik zoek iets indie stijl. Dus niet per se seiko. Ik vind dat ball ook wel mooie horloges heeft. Zijn er nig andere suggesties voor een sporty dress watch rond €1000?

Denk bijzonder weinig tbh.

Hoho. Ik vond mijzelf al erg toegeeflijk door te zeggen dat de GS het betere horloge maakt.

Maar geen:

O ja, GS wint het ook op afschrijving natuurlijk.

1 like

Mooi topic

Ik kom tot de conclusie dat als ik gasbuisjes wil en een ordinair hok wil rijden, een Ball toch wel verdomde veel horloge is voor €1000

4 likes

Ah. De magie dat je het gevoel hebt met de big boys mee te doen. De magie dat je hier in het ‘Rolex only’ topic mag plaatsen en serieus genomen wordt. De magie dat je tegen iedereen kan zeggen dat je een Rolex hebt. En dat ze dan denken dat je een toffe gast bent. Die het gemaakt heeft. Heerlijk. De leven. :metal:.

8 likes

Je krijgt er ook een stukje grotere piemel van…

7 likes

Merkbeleving baby. Er zijn mensen die eerlijk zijn en mensen die zeggen dat ze het niet voelen.

Maar eerlijk, ik voel me nog steeds een kleine jongen met mijn DJ. Ik wil een Day-Date. Ik heb wel besloten dat de DJ niet weggaat. Zoals @mr_brakke zei; dan de rug maar wat meer bollen :sunglasses: en wennen aan drie warme maaltijden per week

5 likes

Fixed that for you. Rolex is als BMW, als Apple. Mensen met centen zonder smaak, fantasie of verstand van zaken kopen het. Het is maar net waar je je tussen thuis voelt. :wink:

4 likes

Hoever mag het ervandaan zitten? Deze Tissot heb je al voor ruim de helft van je budget:

3 likes

Klabats baby.

Tussen de lauwe frikandellen. En weet je wat? Het voelt heerlijk. Je kan soms maar beter wat simpeler zijn en doen, dan bereik je iets eerder je geluk.

1 like

Haha. :joy:

1 like

Mensen die hun best doen en afentoe ongeneerd genieten van wat dat oplevert ?

Maar je hebt een punt Ide. Klasse en geld zijn twee verschillende grootheden.

Ik was bij Bucherer in Luzern op zoek naar een Rolex en sprak een Nederlandse vent die een horloge voor zijn vrouw aan het uitzoeken was.
Rolex ? Zei hij, ach gos, je zit nog in die fase ?

Ik dacht bij mezelf, het kan altijd nog erger: een Ide MET geld :slight_smile:

11 likes

Koop een SARX. Blijft mooi. Topic closed :slight_smile:

4 likes

Juist. En zonder die magie is elk horloge slaapverwekkend. Zonder die beleving wordt een Ball engineer II nooit een Datejust, een Sinn 903 nooit een Navitimer en geen enkele Tudor ooit een Rolex. Heb je ooit een meisje gedatet en dat je erachter kwam dat hij zus veel knapper was? Ik niet natuurlijk, maar ik heb een black bay gehad dus ik kan mij het gevoel een beetje voorstellen.

Ergens is mij pleidooi wel ontopic: ga voor die GS!

2 likes

Die TH die @anon50762135EV al suggereerde valt ook wel in die categorie

En een Nomos Tangente of Club? Wellicht niet erg sportief maar wel wat uniek en speels.

Of wat minder dressy en wat sportiever

1 like

Als jij het tegendeel beweert weet je zelf evengoed niet waarover je praat. Een Seiko van 500 kan technisch even goed zijn als een Ball van 1000,-. Een Ball van 1000,- kan kwalitatief gelijk zijn aan een Oris van 2000,-.

2 likes

Yup. Dat bewijs jij regelmatig. :joy:

Toch gun ik jou je Rolex. Ook de Yaugtmaster. Zo ben ik. Zonder geld moet je immers lief zijn voor mensen. Dus dat doe ik dan maar. :wink:

2 likes

Echte liefhebbers zeuren niet over afschrijvingen. Dat is meer iets voor accountants en mensen die onvoldoende budget hebben om zinloze aankopen te doen als een horloge.

4 likes

Erg Mooi, maar Waarom zonder lume ? Rare jongens die Japanners.