Alternatief voor Grand Seiko rond de €1000

Misschien vintage? Binnen budget en ook nog een automaat…

1 like

SoloJapan zit in Spanje. Niks aan de hand qua kosten.

1 like

SoloJapan levert vanuit Spanje :wink: scheelt je toch maar lekker 21% en invoerrechten en handelingskosten… en ook nog iets op de vervoerskosten waarschijnlijk

1 like

@anon50762135EV je was me voor maar je was volledig correct :clap: :clap: :clap:

1 like

En de titanium SARX057 en SARX055? 2 beauty’s

Ik heb het gevoel dat dit een doolhof is die steeds ingewikkelder word…
Even ter informatie, ik ben een newbie hier op het forum en ik ben van plan een mooi horloge te kopen als ik voor mijn 6vwo slaag (hopelijk):joy:

Ik ben ook niet specifiek op zoek naar een seiko, ik zoek iets in die stijl. Ik van dat dressy/sporty uiterlijk gewoon erg mooi en clean

Mee eens, tenminste… op papier en qua prijs wellicht…

Maar de SARX kan voor mij niet tippen op de pols :laughing:

1 like

Hmmm, en die heb je wel gehad toch? Die SARX033/035? Niet in de war met een SARB? :wink:

Van wat ik op YouTube zie en in reviews lees, is die Citizen een tandje minder dan de SARX in plaats van andersom.

Of ben je weer vroeg aan de cognac vandaag. :joy:

1 like

En jij zei iets over de lompe lugs van mijn GMT?

1 like

Het is “zeg”. Als die GS GMT een smallere voorganger had gehad was ik daarvoor gegaan :upside_down_face:

GS GMT > Rolex GMT.

Alleen die Root beer wint het misschien op stijltje-punten. Kreeg deze op Whatsapp aangeboden begin deze week:

Kuch maar ik denk dat de insert nep is kuch

Verder wel een fijn apparaatje:

Dit heeft charisma…en plexi :heart_eyes:

Han, we moeten praten.

1 like

Dat hangt er een beetje vanaf waar op de wereld je zit toch?

7 likes

Ik wil wel een genuanceerde reactie geven, als de TS daarmee geholpen is? Ball is een mooie optie. De kasten zijn vrij rudimentair, maar wel keurig afgewerkt. Ik vind ze wel vrij groot vallen, mede door de stalen band zonder taper.

GS zijn heel mooie en goed afgewerkte horloges, maar ze zijn niet zo hors categorie als die zwijmelaars hierboven je willen laten geloven. Het voordeel is dat ze een stuk verfijnder zijn dan bijvoorbeeld een Ball. Het nadeel is dat je - naar mijn mening - wat meer geld moet uittrekken om een écht fraaie te hebben, want de basishorloges vind ik vaak wat… saai.

Iets als een SARX is qua uitstraling niet te vergelijken met een GS vind ik. De midrange Seiko’s missen voor mijn gevoel toch dat verfijnde van GS.

2 likes

Doe maar morgen. Dan hoop ik dat van uitstel afstel komt.

1 like

Stop houd ermee op :sob:

1 like

image

image

4 likes

Zucht. Kerl traag.

2 likes

Lang verhaal kort dan maar. De GS is een beter horloge, op alle andere fronten eet Rolex GS als ontbijt.

2 likes

Fixed that for you.

7 likes