Alternatief voor Grand Seiko rond de €1000

Wachten tot het de volgende ochtend weer licht wordt?

1 like

Lume kan ook voor een mooi contrast zorgen.

Nee proberen om een beetje licht op te vangen, maar als je aan het feesten bent kun je natuurlijk ook wachten tot de zon weer opkomt :stuck_out_tongue:.

Dat kan inderdaad maar zonder lume geeft ook wel een erg mooie look, het is maar net wat je wil.

1 like

Wie is René ?
Ik heb de afwijking dat ik op mijn horloges lume wil.(behalve een uitzondering die ik heb uit 1966)

Ik draag ook s’nachts een horloge en wil nog wel eens kijken hoe laat het is (oude man dus moet er s’nachts uit :wink:).

Maar het moet gezegd: wat een beauty die Seiko GS GMT !!

2 likes

Op een dress watch hoort formeel geen lumen heb ik wel eens gehoord op dit forum.

3 likes

Een GMT is geen dresswatch

1 like

Dit lijkt mij toch echt een dresser. Waarom volgens jou niet? Door de extra uren wijzer?

Touché

1 like

GMT is een hulpmiddel (lees Tool) voor mensen die reizen. Officieel heeft een dresswatch niet dergelijke complicaties.
Maar prima hoor als jij het een dresswatch noemt.

Dit is een dresswatch-achtig horloge en het is in ieder geval gebruikelijk dat daar geen lumen op zit.

Iedereen heeft recht op zijn eigen afwijking. Wel vreemd om dan Japanners rare jongens te vinden, want wat zij hier doen is in mijn ogen volstrekt normaal. Japanners houden nu eenmaal van traditie.

1 like

Ach ik heb ook de afwijking om flauwe grapjes te maken, en vond de uitspraak wel grappig (denk aan Asterix: rare jongens die Romeinen).
Maar tegenwoordig liggen zelfs flauwe grapjes erg gevoelig
Op dit forum is GS heilig, dus o wee als je er een grapje over maakt :hushed::grimacing::sweat_smile:

Ligt niet gevoelig, maar gewoon niet herkend als grapje. Nog steeds niet trouwens :wink:

Als je slechtere ogen had ook niet… :slight_smile:

Maken jullie weleens écht gebruik van die lume? Ik bedoel, zelfs als ik in een gevechtsvliegtuig stap heb ik die lume niet nodig, want zonder oorlog hoeven de lampjes niet uit.

Ik kom dus eigenlijk nooit verder dan “oh kijk, LUME!”, 's avonds voor het slapen gaan. Of ik ga in de trapkast staan om een foto te maken voor het forum.

4 likes

Ok, wat vond je dan eigenlijk van de suggesties tot nu toe? De getoonde “gewone” Seiko’s? De Sinn? De FC?

Jawohl, met mijn -7 kijkers is het verrekte handig om als ik even wakker ben te kijken hoe laat het is zonder dat het licht aan hoeft of een wekkerradio de boel op scherp zet.

Verder gebruik ik het inderdaad niet. :wink:

1 like

Ah ja, 's nachts. Goed punt. Ik wil 's nachts vooral niet nadenken over hoe weinig tijd ik nog heb om te slapen :smiley:

1 like

Euh, zonder lume geen profielfoto zeg ik.

image

5 likes

En zonder horloge geen forumlid. Maakt nog niet dat het ding ook daadwerkelijk nódig is :wink:

Haha sorry, ik was in de war door “re” in je nickname. Excuus :pray:

Bij ome @Zulu :sweat_smile:

1 like