Allereerst iedereen fijne kerstdagen!
Ik heb een christiaan van der klaauw Ariadne horloge. Deze heb ik afgelopen week voor een onderhoudsbeurt weggebracht (855 euro, dat is net wat minder). Mederwerker daar gaf aan dat het bandje en sluiting ook aan vervanging toe was. Het horloge is 23 jaar oud en het leder is ook erg uitgedroogd. Nu kan je het bandje en sluiting daar kopen. Sluiting kost 185 euro en kalfslederen bandje 220 en croco bandje kost 570 euro. Ik dacht ik ga even op internet zoeken maar kan niet echt een goed alternatief vinden. Iemand een idee?
Kroko bandje is erg aan de prijs probeer eens Aaron Bespoke (check zijn Instagram) kost je ongeveer 250 euro meer dan heb je echt iets moois voor een goede kwaliteit.
Zien er inderdaad mooi uit, 250 euro meer dus 570+250 euro?
Ik ben van plan om wel een originele vouwsluiting af te nemen dus ben eigenlijk op zoek naar een bandje kroko bandje voor minder dan 570 euro!
Of anders @Ko-Banden lief vragen een bandje voor je te maken? In mijn ervaring altijd snelle, betrouwbare communicatie en bovenal topkwaliteit banden. Hier wat inspiratie:
Dit soort horloges zie ik toch liever met een originele band… Ik snap dat het een hoop geld is maar ik begrijp dat de vorige het 23 jaar heeft uitgehouden?? Als je het zo bekijkt is het een relatief koopje
Sorry had “maar” moeten zijn.
Die prijzen zijn wat overdreven. Sluiting kan je niet omheen, maar ik zou kijken bij AWCO of Molequin naar een mooie band, die zijn ook aan de prijs maar de helft - en uit ervaring zijn die erg goed.
Voor een kroko, kijk hier eens rond.
Je lijkt hem toch te gebruiken als toolwatch, misshien op rubber zetten
Anders veel mooie handgemaakte croco’s te verkrijgen op Etsy voor rond de €120.
aardige inflatie. Ik heb een jaar of 8 geleden een originele alligatorband en vlindersluiting gekocht bij CvdK. Heeft mij destijds €200 en €80 gekost.
Grondige revisie lijkt mij geen kwaad kunnen
Ben je ermee gaan metselen ?
Ik zou zelf voor originele band gaan, en anders voor Molequin. Croco daar zit dacht ik op 220.
?? Dat is toch te gek voor woorden? Of ben ik nu te kritisch?
Horloge heeft idd een zwaar leven achter de rug
Dat kan gewoon hoor bij een goeie tik hoor.
Persoonlijk heb ik liever kleine schub alligator dan die grote croco schubben @watchtastic
Draagt lekkerder en soepeler en valt mooier om de pols.
Dat de gesp een ander merk is dan het horloge boeit me niet.
De pennen wil ik wèl graag in hetzelfde materiaal als de kast.
Ik heb recent een mooie alligator lederen band bij Delugs gekocht, uitstekende kwaliteit en goede service en transparantie m.b.t. verzendkosten en importtarieven. Zou ik zeker aanraden👍
Hier ook met beide merken goede ervaringen . En prima prijzen (zeker tov €570)
Is de sluiting kapot? De nieuwe gespen hebben geen oud logo, dus dat is eeuwig zonde