Alternatief voor Panerai

IMG_9476

Kanshebber!

3 likes

Dit vind ik zo leuk aan dit forum, er komt zoveel meer voorbij dan bij een zoektocht op google

Mooie wijzers inclusief volledige lume op de seconde. Het datumvenster is ook goed gedaan bij dit horloge.

Ik zou zeker geen 1500 euro uitgeven voor een hommage, 1500 is al een klap geld en je komt door het kopen van een alternatief niet dichter bij de real deal.

Weet niet of je een Panerai-kopie zoekt of iets dat gewoon veel karakter heeft, kwaliteit, een mooie historie, een zelfstandig kleiner merk en duidelijke Italiaanse link?
In het laatste geval zou ik zeker even bij Squale kijken. Past mooi in je budget en je ziet ze ook nog eens minder vaak dan Panerai(-achtigen); dus ook nog 'ns unieker.

Vooral de 1521 is echt een geweldig horloge. Super comfortabel, robuust en die eigenzinnige Von-Burenkast! :shark: :it:
New Marina Militare || Squale Official Website

Als je nog op zoek bent naar een goed adres om er een te kopen, kan ik verder dit aanraden:
https://www.q-watches.com/artikelen/squale-nl

Ga je geen spijt van krijgen!

Graag gedaan! :slightly_smiling_face:

1 like

€800, ga je ferm je broek aan scheuren als je die ooit verkoopt.

Dus brengt je verder weg van je Panerai.

Er worden stuk voor stuk mooie klokken voorgesteld, maar ik denk toch dat ik het advies aan ga nemen. Door sparen en geduld hebben.

4 likes
1 like

Bekijk de glycine incursore serie eens.

Ebay, aliexpress…
Maar op deze site hebben ze ook veel
https://www.helenarou.com/

Er is geen substituut voor het origineel. Ik zou lekker doorsparen, zo’n goedkope prul hommage kan je een verkeerde indruk geven van het horloge wat je begeert.

2 likes

Dat is ook m’n plan nu, nu nog het geduld opbrengen haha.

2 likes

Dus even een paar caveats:

• Nee, er is geen alternatief voor een luminor. Mijn tip? Zoek een horloge wat je mooi vindt zonder in de look-a-likes of hommages te vervallen. Deels omdat je het toch niet gaat houden, op termijn, en hommages niet omdat dat gewoon kut is.

Zat ik, als het dan echt moet ook aan te denken.

Maar ik wilde dus deze posten:

Maar zie dat @Kad me voor was.

Moet wel zeggen: 38mm, en eerder een Radiomir dan een Luminor. Evengoed een mooie cushion case van farer.

Hoe meer je je laat afleiden door snacks, hoe langer het duurt. En zo kun je nog eens kijken of je over 3 maanden nog steeds de fascinatie hebt.

4 likes

Ik sluit me volledig bij @munkel en @Fate_Amenable_To_Change aan. Een Panerai is zo’n specifiek model, daar is simpelweg geen alternatief voor.

Mijn mening over hommages is wat genuanceerder: draag ze vooral als je denkt dat het jou gelukkig maakt maar ik kan je uit ervaring vertellen dat ze voor 99% van de tijd in je horloge doos blijven liggen simpelweg omdat ze “het gewoon niet hebben”.

Dus doorsparen voor de echte (al is het maar een mooie 2e hands) of het gewoon vergeten en iets anders moois kiezen wat geen verwijzing naar de Panerai is.

En ja: een Squale is zeker een goede optie, een kwalitatieve duiker met een eigen smoel van goede komaf.

2 likes

Misschien is een Lumtec iets voor je?

2 likes

Ik heb snel door gescrold en ik geloof dat deze nog niet gepost zijn:

Helmuth Seehund II

Maranez Banga 47

Geckota G-01 Pioneer

enkel de Seehund heeft een zwarte plaat