Ik ben de laatste tijd helemaal weg van de Panerai luminor. De simpele wijzerplaat en het no-nonsens uiterlijk vind ik prachtig. Echter is dit horloge prijs technisch buiten bereik. Weet iemand een leuk alternatief, budget is ongeveer 1500 euro.
Liefst met zwarte wijzerplaat
Serica en unimatic hebben ook een dezelfde soort filosofie, zonder een kopie te zijn. Hier willekeurige plaatjes, je bekijkt best zelf het assortiment eens:
Zelf heb ik 2 jaar geleden gekozen voor een Gruppo Gamma Peacenaker 2 hander met ETA binnenwerk. Duurde even voordat ie er was, maar het horloge is super afgewerkt. Schitterende sandwich plaat, mega robuust. 43mm 52 L2L goed draagbaar. Kan op allerlei banden heb een stuk of wat natos en zulus. De bijgeleverde rubber is ook top.
Plaatje geleend van internet
Via de Italiaanse importeur in pre-order goed te betalen ook. Voor een hommage wel aan de prijs maar alles is mooi. De Lume is geweldig, mooie kroon, mooi contrast tussen de oppervlakten op de kussenkast, mooie bolling in het safier. Echt een mooi apparaat.
Hier ook Gruppo Gamma fan, al paar keer de Panerai vraag gehad, is even zoeken aangezien ze vaak een bepaalde oplage hebben, maar staan wel regelmatig nog op forums of C24.
Ook Lumtec is een goede optie, die heeft aardig wat Panerai look a like modelletjes zoals de M82.