Alternatief voor Panerai

Hallo horloge fanaten,

Ik ben de laatste tijd helemaal weg van de Panerai luminor. De simpele wijzerplaat en het no-nonsens uiterlijk vind ik prachtig. Echter is dit horloge prijs technisch buiten bereik. Weet iemand een leuk alternatief, budget is ongeveer 1500 euro.
Liefst met zwarte wijzerplaat

Misschien staat hier iets leuks tussen?

https://www.watchgecko.com/blogs/magazine/affordable-alternatives-to-panerai-luminor

Of sparen… sparen en nog eens sparen.

Succes in ieder geval met de zoektocht verder!

5 likes

Serica en unimatic hebben ook een dezelfde soort filosofie, zonder een kopie te zijn. Hier willekeurige plaatjes, je bekijkt best zelf het assortiment eens:

10 likes

Vostok panerai als.budgetoptie

Vostok_Amphibia_170548-297x445

7 likes

Of op een mooie BoR band

3 likes

5 likes

Is Magrette misschien een optie?

21 likes

Iets meer eigen gezicht maar wel in de richting…

8 likes

11 likes

Je zou ook eens kunnen kijken naar een nivada grenchen depthmaster. 1000m waterdicht. Vooral mooi op rubber of leren band.

2 likes

Zelf heb ik 2 jaar geleden gekozen voor een Gruppo Gamma Peacenaker 2 hander met ETA binnenwerk. Duurde even voordat ie er was, maar het horloge is super afgewerkt. Schitterende sandwich plaat, mega robuust. 43mm 52 L2L goed draagbaar. Kan op allerlei banden heb een stuk of wat natos en zulus. De bijgeleverde rubber is ook top.
Plaatje geleend van internet

Ooit komt er nog wel een PAM00424 of PAM00425

11 likes

Er is geen alternatief!
Het is een prachtig ontwerp en daar lijkt niks op.
Dus gewoon even sparen en de echte kopen.

4 likes

Ik wou het merk net noemen haha, maar jij hebt er zo te lezen ervaring mee. Ik zelf namelijk niet.

Heb er ooit eentje zelf gemaakt. Was tof - maar toen wist ik dat het niets voor mij was.
Kostte sub 200€, handwinder eta kloon erin

5 likes

Via de Italiaanse importeur in pre-order goed te betalen ook. Voor een hommage wel aan de prijs maar alles is mooi. De Lume is geweldig, mooie kroon, mooi contrast tussen de oppervlakten op de kussenkast, mooie bolling in het safier. Echt een mooi apparaat.

2 likes

Eén tip: blijf weg bij treurige ‘hommages’.

6 likes

Anonimo Militare heeft ook dezelfde look en kroon.

Ik heb het altijd een apart merk gevonden vooral de oudere types.

5 likes

Die gruppo gamma ziet er goed uit ja!

Hier ook Gruppo Gamma fan, al paar keer de Panerai vraag gehad, is even zoeken aangezien ze vaak een bepaalde oplage hebben, maar staan wel regelmatig nog op forums of C24.
Ook Lumtec is een goede optie, die heeft aardig wat Panerai look a like modelletjes zoals de M82.

4 likes

Wat dacht je van deze :rofl:

In het blauwe theater voor

20 euries

Hou je nog wat over om te sparen voor het echte werk zoals de Pam 111 :wink: