Alternatief?

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een horloge van maximaal rond de 300 euro. Mocht er voor dat geld niks zijn dan valt er natuurlijk altijd door te sparen. Uiteraard snap ik dat voor dit budget een automaat geen vereiste kan zijn, dus dat is het ook niet.

Ik zoek iets in de stijl van de IWC Portuguese of Portofino. In andere woorden, het moet er stijlvol uitzien maar het moet ook casual te dragen zijn.

http://www.watches.co.uk/cache/iwc-portuguese-iw13785_1.jpg

Zelf heb ik tot nu toe de Christopher Ward C5 Malvern MKII gevonden, heeft iemand andere alternatieven?

Misschien eens kijken bij Orient
de Bambino’s zijn er in verschillende kleuren dials / wijzers
maar ze hebben ook andere betaalbare modellen daarboven

of anders Jacques Lemans, die verkopen deze week nog met 30% korting ook

De Orient Bambino heb ik gezien inderdaad. Wel een gaaf ding alleen weet ik niet wat ik van de gebolde glasplaat moet vinden.

Vind de IWC persoonlijk mooier.

Tissot Couturier.
Ook stijlvol en sjiek

Igor Schreef:

Tissot Couturier.
Ook stijlvol en sjiek

Persoonlijk vind ik de Visodate dan een stuk mooier. Helaas is deze ook een stuk duurder.

even een PB.

Niks ontvangen?

Is onderweg vriend, geduld is een schone zaak ! ;):~

Junkers

Zeppelin! (=Junkers)

limbo Schreef:

Persoonlijk vind ik de Visodate dan een stuk
mooier. Helaas is deze ook een stuk duurder.

Ik zou adviseren door te sparen. Ik kan natuurlijk niet in jouw portmonnee kijken, maar met wat korting is de stap van 300 naar 400+ (afh v korting) relatief denk ik nog te doen. Het is niet van 300 naar een IWC ofzo.

Als de Portofino meer je smaak is, denk ik dat de CW er het dichts bij komt. Kwa kwaliteit lees ik verschillende verhalen. Zou voor de aanschaf even goed de reviews doornemen kwa model.

Iemand bekend met de Maurice Lacroix Eliros? Die ziet er zo op het eerste gezicht ook wel gaaf uit!

limbo Schreef:

Iemand bekend met de Maurice Lacroix Eliros? Die
ziet er zo op het eerste gezicht ook wel gaaf uit!

Mooie klok, maar er zijn voor dat geld wel een hoop mechanische alternatieven die ik persoonlijk de voorkeur zou geven. Kwalitatief zal het wel in orde zijn. Heb 2 ML en zijn tiptop.
Vind het logo op de lederen band wel chique.

En ik maar denken dat ik de enige ben die midden in de nacht hier nog rondhangt!

jantje.vlaam Schreef:

En ik maar denken dat ik de enige ben die midden
in de nacht hier nog rondhangt!

Dan hang je hier minder vaak zo laat nog rond :wink:

Misschien een pretentieuze suggestie, maar ik zou gewoon doorsparen voor een Portofino, als dat je referentiekader is. Al het andere blijft dan toch afgeleide en op zijn slechtst tweede keus.
Op Chrono24 staat momenteel een Portofino bij een juwelier in Doetinchem voor net geen 2000 euro. Ik weet het, da’s aanzienlijk meer dan 300 euro, maar nog altijd veel minder dan een Portugieser. Bovendien is het gezegde ‘nu of nooit’ hier niet van toepassing, want ongetwijfeld zal zich in de toekomst weer zo’n gelegenheid voordoen. Portofino’s zat op de horlogemarkt.
OK, het betekent geduld oefenen, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de wetenschap dat het horloge op een dag binnen handbereik zal zijn. De waarde van iets wordt immers voor een groot deel bepaald door de moeite die je ervoor hebt gedaan. Bovendien is een Portofino een tijdloos horloge, waarvan je ook na 'tig jaar nog zult genieten.
Hoe dan ook, happy hunting! :slight_smile:

+1
Ik kan het niet beter verwoorden. Ik sprak laatst iemand die zes jaar lang had gespaard voor een Panerai, gewoon omdat hij elke keer als hij naar een horloge zocht daar toch op uit kwam.

Had ik ook met de Longines legend diver, eerst naar alternatieven gekeken en uiteindelijk toch een maandje doorgespaard.