Alternatief

Als cadeau voor mijn zoon had ik een Tissot bedacht omdat dochter al een Tissot heeft gekregen deze zomer. Ik kwam op het forum toevallig een TISSOT SEASTAR 1000 QUARTZ GMT tegen die ik wel leuk vond. Heb de foto’s laten zien en zoonlief was enthousiast. Op naar de winkel met hoge verwachting. Echter de kleur van het groen is heel anders dan op de website. Grote teleurstelling. Nu op zoek naar een alternatief. Maar wel met de zelfde specificaties. Budget is een relatief begrip. Maar overdrijven is ook een kunst. Wie heeft de oplossing?

6 likes

Liever vroeg in de comments dan er tegenaan blijven hikken:

Een Submariner.

Maar alle gekheid op een stokje. Hetzelfde horloge maar dan de blauwe variant?

6 likes

:see_no_evil:
€ 525,- is iets anders dan € 15k hé.

3 likes

Baltic gmt?

Of idd een tudor gmt / vintage (neo) Rolex als het een gmt moet zijn?

Alles is afhankelijk van budget.

De baltic lijkt het meest op deze groene tissot.

Edit.

De baltic dus. Ook op staal verkrijgbaar

5 likes

Certina heeft een powermatic GMT in die kleurstelling, maar dat is een automaat en die kost al snel het dubbele van de quartz Tissot.

https://www.certina.com/nl/watch/ds-action-gmt-powermatic-80/c0329291105100

Kleurechtheid zoals gewoonlijk niet gegarandeerd.

1 like

7 likes

Tsja groen is de nieuwe modekleur.
Plots heb ik er al 2 in mijn kleine verzameling.
Een Tisell en een San Martin . Met uw budget kunt u ze alle 2 aanschaffen :sunglasses:

p.s. en ze hebben beiden op de band een “glide lock” schakel, zo lekker is dat.

Oeps, zelfs 3 exemplaren :joy:

1 like

Zoiets? Kom gerust de kleur bekijken… (ook op staal beschikbaar)

2 likes

GMT van Citizen met worldtimer bezel en solar eco drive

Heb deze zelf ook, kost rond de €230

2 likes

Ziet er niet uit als ik eerlijk mag zeggen.

Zou ik ook op mijn lijstje zetten. Minder grof dan de Tissot.

1 like

Bedankt voor alle suggesties zo ver.
Plan was eigenlijk wel Quartz, WR minimaal 200 mtr, stalen band, GMT, donkere wijzerplaat, en idd wat groen in de bezel. Denk dat de Certina nog het meest in de buurt komt. Maar een automaat is niet echt handig omdat hij vaak het horloge niet draagt. En de prijs is ook wel een dingetje, hoewel niet onoverkomelijk, wel een beetje scheef naar de dochter. De Wise ga ik nog eens een beetje opzoeken op internet.

3 likes

is geen quartz…

Orient geweldig merk.

1 like

Is geen GMT… Wel mooi.

1 like

Ik zou ook voor de citizen gaan. Goed uurwerk
Kwalitatief zit het goed in elkaar en de kleur groen is mooier. Titanium draagt ook lekker ligt en hij blijft gewoon lopen ook als je zoon hem even niet draagt. Lang leve eco-drive.