Ik heb een verenwinder set, maar altijd ruzie met dat ding.
Het asje wil niet altijd pakken en een andere maat windas past dan vaak niet in het apparaat
Je kan niet zien wat er binnenin de winder gebeurt alles moet op gevoel
Voor linksom en rechtsom heb je verschillende asjes nodig
De veer springt er wel eens uit als je de winder opent
Mogelijk werkt dit voor mij beter?
Je gebruikt de originele of een andere goed passende tonas het oogje van de nieuwe veer kan je tevoren mooi op maat maken en is gelijk aan de maat die uiteindelijk nodig is
Het is gemaakt van plexiglas of lexan: Je ziet precies wat je doet
Dezelfde opstelling is geschikt voor links en rechtsgewonden veren, achteraf kies je hoe je de houder op de ton plaatst
De veer zit direct op de juiste plek en kan je voorzichtig overbrengen naar de ton en eenvoudig naar binnen schuiven. Precies zoals je doet met een nieuwe veer die je koopt in een ringetje.
Als je de spullen hebt liggen en voorbereid is deze methode volgens mij zeker zo snel als met een normale verenwinder.
Mogelijk is er zelfs tijdwinst, want je gebruikt een echte ton-as dus geen gedoe met inhaken van de zwengel die net niet past.
Je kan beter zien wat er gebeurt het “apparaat” is transparant.
En de veer zal minder snel wegspringen bij het verwijderen van de as, dat doe je natuurlijk in situ met de veer platgedrukt.
Misschien is het zelfs mogelijk de veer met de as er in in de veerton te drukken?
Ik zal het zeker uitproberen en verkoop dan mijn verenwinderset.
Die kan ik beter nu al verkopen, want als iedereen deze methode gaat gebruiken is die niets meer waard
Ik heb er ook regelmatig moeite mee. Was gister met een veer bezig en liep tegen hetzelfde aan. Uiteindelijk de handdoek in de ring gegooid en het met de hand gegaan
Vind de methode uit de video zeker wel de moeite waard. Ga ik proberen! Bedankt voor het delen
Met de hand is eigenlijk de snelste methode, maar iets minder verenvriendelijk.
Vooral automaat veren willen de eerste ronde niet doen, daarna gaat het makkelijk.