Mijn opa zoekt al een tijdje naar dit horloge maar tot nu toe is er altijd wel iets mis (prijs te hoog, of niet vertrouwde aanbieder enz) ik wou hem wat helpen door zijn zoek gebied wat te vergroten door alternatieven aan te dragen. Hij heeft het liefst geen subdials of chrono enz. Voorkeur gaat ook uit naar een handopwinder met geelgouden kast. Had hem zelf al gewezen op de JLC Reverso maar de lijntjes in de kast vind hij niet mooi.
Ik dacht hier zijn er vast wel wat leden die ons op wat soortgelijke modellen kunnen wijzen (in ongeveer dezelfde prijsklasse)
Ik heb een Frederique Constant Carree. Het is helaas geen handopwinder, maar een automaat die wel handopgewonden kan worden. Zou het alleen zelf niet doen.
Als je opa een Cartier wil, dan hoort daar een prijs bij. Als je geaccepteerd hebt dat dat iets gaat kosten, dan lijkt met dan het probleem van “prijs te hoog, of niet vertrouwde aanbieder” oplosbaar. Tenzij je zo’n bedrag überhaupt niet wilt uitgeven.
Een prachtige alternatief is een IWC Novecento met een handopgewonden JLC 822 caliber. Maar ja, ik heb die, dus ben ik bevooroordeeld