alternatieven ...??? let's fall in love

Dus als er geen PP maar Grand Seiko op de plaat gestaan had zou je het design nog steeds zo mooi vinden? Nog steeds het ideale samenspel tussen simplicity, perfectie en ingetogenheid?

1 like

Nee want wat Patek Philippe kan kan Grand Seiko bij lange na niet.

nu heb ik geen oordeel over jou hoor dus niet aangevallen voelen.
Wat ik roep zal zeker niet voor iedereen het geval zijn.

Maar, wanneer je dat roept komt dat niet (vaak) voort uit je eigen gevoel/beleving omdat je zelf dan ergens bewust/onbewust zo bent?

Voor mij zal dit nooit het geval kunnen zijn, ik kijk nooit zo naar iemand.
Zo van "kijk hem daar dan eens met zijn…"
Ik heb zelf niks met merken of status naar buiten toe, doe lekker mijn eigen ding en geniet daarvan.
Iedereen koopt wat hem blij maakt, de 1 spaart zich het ongans ervoor en de ander koopt het impulsief.
Je kan aan huis/auto/horloge niet in de knip van dat persoon kijken, je kan wel zien wat hem blij maakt.

2 likes

Gebaseerd op wat?

Ik ga het hierbij laten om het topic niet verder te bevuilen maar ik vind het je reinste imago-bullshit.

Gaat bij mij om het feit dat we allemaal opeens een erg simpel design de lucht in prijzen omdat er PP op de plaat staat. Krullen mijn tenen van op.

5 likes

En om dan toch terug ontopic te gaan, ik vind zelf Piaget geweldig. Het creëren van een zo dun mogelijke luxe-dresser met automatisch uurwerk is een nobel streven.

Piaget Altiplano 38mm is wel een handwinder, maar zou mijn keuze zijn.

3 likes

ik snap hem.

Ben bang dat het wel een beetje zo werkt, als het een Fossil was geweest had ze nooit zover gekomen op de ladder.

Bij PP gaat het erom wat er ín de kast zit, niet perse de kast zelf.

Ik vraag mij af of dat zóveel bijzonderder is dat wat je bij andere manufacturen krijgt.

Begin je geheugenverlies te krijgen? Wel een mooi horloge hoor

1 like

In elk geval meer handwerk (mij doet het overigens niets, liever een robuust en degelijk uurwerk dan zo’n delicaat stukje vakmanschap).

Wij wachten in spanning af…

:bowing_man:

1 like

Iets gedurfder wellicht?

1 like

Deze beuker?!

1 like

LOL! What? GS maakt zijn eigen uurwerken, met de hand. Daar gebruiken ze niemand anders voor. Patek koopt onderdelen in die ze zelf niet willen maken en heeft zelfs een aantal uurwerken ingekocht. (https://timeandtidewatches.com/are-in-house-movements-actually-important/ zoeken op 3970 en 5970).

Patek maakt mooie horloges en heel veel handwerk, maar vlak GS niet zomaar uit. Ze zijn niet gelijk, maar ik denk dat als ik het geld had, ik liever twee keer een GS zou kopen. Stuk beter qua onderhoud.

2 likes

Grand Seiko is mooi, maar kan nog niet eens voor de helft wat Patek Philippe kan qua complicaties en afwerking etc. Grand Seiko heeft ook een zeer goede afwerking naar Patek Philippe is king. Dat is mijn mening en daar zult u het mee moeten doen :yum:

Grand Seiko is niet gepositioneerd tegenover Patek Philippe.

Credor is de top van Seiko die wel wat te brengen heeft tegenover Patek Philippe.

Zelf ben ik meer een voorstander van A. Lange & Söhne omdat je bij de goedkoopste modellen van ALS dezelfde hoge mate van afwerking krijgt als bij de duurste modellen.

Bij Patek ga je in afwerking pas omhoog naar mate je naar de duurste modellen toe gaat werken.

2 likes

Anders wij wel.
Jeetje wat een spannende periode.

1 like

:wink:

1 like