Zoals de titel al zegt, ben ik op zoek naar soortgelijke horloges als de Seiko Sarb035, de Omega Seamaster (166.010) en de Nomos Club.
Ik ga over een tijdje mn eerste dure horloge kopen. Ik heb nu een seiko 5, een skx013, een ED1963 en een G-shock.
Ik ben op zoek naar een horloge met deze attributen:
- Wit/Champagne wijzerplaat
- Simpel
- Vrij chique/elegant (voor gelegenheden)
- Graag op stalen band
- tussen 35mm en 38mm
- onder de €1600
Met deze eisen kwam ik op deze 3 uit, zijn er nog meer die ik over het hoofd heb gezien? Ook advies over welke ik zou moeten kiezen?
5 likes
Drie mooie horloges. De seiko is, naar mening, het meest veelzijdig. Kan van korte broek tot kostuum. De Nomos is wat speelser qua ontwerp (ik vind hem persoonlijk geweldig) De Omega is een echte klassieker. Waar vind je zoiets en hoe zit het met onderhoud, betrouwbaarheid een historie?
Alternatieven? Junghans Form A of Max Bill wellicht?
Succes met het maken van je keuze.
1 like
Sarb065
Is alleen 40mm, maar draagt niet groot.
2 likes
Drie prachtige horloges! Neig zelf het meeste naar de Omega maar als je wat moderners wilt zijn de Seiko en de Nomos ook prima keuzes. Bedenk wel dat je met een vintage horloge wat voorzichtiger moet omspringen dan met moderne horloges (water vermijden, schokken, etc).
1 like
Met allerlei filters op Chrono24 kom ik uit op de Mühle Glashütte Terrasport II.
Da’s een pilotenhorloge, dus vergeef het me dat ie 40mm is, maar champagner plaat. Oh. Wacht. Niet elegant. 
Tsja.
https://www.stowa.de/Antea+Klassik+KS.htm
Stowa’s Antea Klassik Silber misschien? Met KS complicatie, 35.5mm.
Voordeel? De kortere lugs dan de Nomos Club. Die is mij te langgerekt, wat ook de reden is dat ik een Ahoi kocht.
De SARB heb ik, en dat is een topiding.
Helaas: 40mm. Wel ruim binnen budget, en met een prachtige domes saffier:
De Archimede 1950-2, met milanaise.
Wel weer 36mm, maar daar moet je zelf een milanaise bij scoren, want alleen op leer:
De Klassik 36 bi-color. 
Wel erg ruim binnen budget. Ik heb de 39, topdingen.
1 like
Dat zijn 3 horloges in toch wel verschillende stijlen. Ik zou lekker veel bij dealers langslopen om te kijken of je ergens verliefd op kan worden.
Qua andere suggesties: kijk ook eens bij de longines heritage collectie en op ebay naar Eterna aanbiedingen. Mag het tweede hands zijn dan is idd zoals boven Seiko GS een optie maar ook b.v. Baume & Mercier, Eberhard en vintage Universal Geneve
Wat voorbeelden
Wel beiden 42mm maar door lug to lug en kastvorm kleiner dragend
34mm maar zekers een beurt erbij rekenen
1 like