Alternatieven voor de Orient Bambino

Welk typenummer is dit? Heel mooi!

Seiko Dolce SACM150

3 likes

Is het niet. Maar je zit in ieder geval op te letten :grimacing:

Inderdaad, knapperd :+1:

1 like

Seiko SACM150 is prachtig maar niet zo in Europa verkrijgbaar, tenminste niet dat ik weet. Zit er ook al een poosje naar te loeren.
LIP Himalaya ziet er ook zeer mooi uit.

Klopt, maar de prijzen liggen gelukkig niet zo hoog waardoor importeren vanuit Japan bijvoorbeeld ook best te doen is.

1 like

Hoezo? Staan er genoeg op Chrono, en met wat zoeken ploft ie op je mat. :slight_smile: Na import en zo, maar toch. Kosten de wereld ook niet.

1 like

Baltany Pie-pan style dress-watch? met Miyota 9015 uurwerk (28800bph. Zowel in 36mm als 38mm verkrijgbaar sinds deze week. Is onder de 300 euro te verkrijgen

Of een wat goedkopere alternatief met chinese PT5000 (ETA 2824 clone). In 38mm zowel met wit als zwarte plaat verkrijgbaar. ± 150 euro. waanzinnig waar voor je geld.

niet zo origineel als het bambino design, maar gewoon goede hommages. Wel van wat onbekendere horloges, dus persoonlijk vind ik het dan wel te doen.

4 likes

Deze is overigens ook heel fraai. in 38mm met ST1700 hand opwinder. Hierdoor <10mm dik. Draagt heel compact.

voor 140 euro kan je met dit soort horloges eigenlijk niet mis gaan

5 likes

Ja klopt heb ze idd daar zien staan. Komen dan vanuit Japan met wat extra kosten erbij. Moet zeggen dat ik die LIP Himalaya ook heel mooi vind en zag dat die een 18mm bandje erop heeft zitten. Mijn WatchGecko Vintage bandje zou daar dan ook mooi op kunnen passen. De Seiko heeft een 17mm breed bandje. Dus ik moet er nog even over nadenken. Zijn beidde prachtig om te zien.

1 like

Ik dacht altijd dat de Oriënt Bambino juist HET alternatief was.

Maar goed.
Op aliexpress staan ook prima jurk horloges.
En als ze maar half zo knap zijn als op de foto’s dan ben je spekkoper.

Of idd een LIP.
(Maak je geen illusies dat die dingen ooit het Franse vaste land hebben gezien)

1 like

Kijk, zo wordt toch echt een leuk draadje. Als ik straks thuiskom, ligt de Orient op mij te wachten, want ik vind de cult status die de bambino heeft gewoon nice.
Maar ik heb hier een paar langs zien komen die ik erg mooi vind en ook nog wellicht toevoeg aan mn collectie.

Maar misschien ook voor anderen hier een inspirerend draadje, dus ‘keep them coming’!!!

Deze is trouwens echt wel heel mooi… En een eigen ontwerp volgens mij. Uiteraard zwaar geïnspireerd op vintage horloges, maar dat is de Orient ook. Wel rampzalig opwinden denk ik, met die gladde kroon.

ja absoluut een super mooi horloge. Hele gave dial ook. Ik blijf me verbazen wat voor kwaliteit je bij een aantal chinese merken krijgt voor het geld.

Nu vind ik het ook wel heel mooi dat Orient eigen uurwerken gebruikt en maakt. Geen Miyota, Sea-gull, ETA of whatever inkoop. Dat geeft de Bambino net even een iets unieker karakter dan de 3 voorbeelden die ik net aangaf. Ook al vind ik persoonlijk dat de afwerking van een Baltany beter is dan Orient. Maar daar zullen hier vast mensen zijn die dat niet met me eens zijn haha. gevaarlijke uitspraken.

Wat ook een mooie optie voor je kan zijn is de Bambino maar dan gewoon in 38mm. Die zijn gemaakt een jaar of 4 geleden. (RA-AC en RA-AP modellen ±2022).

1 like

Ik heb net de 38mm Bambino binnen gekregen. Ook voor mij is de heritage van Orient en het feit dat het een manufacture is de reden dat ik deze toch gekocht heb. En ook omdat ik gewoon zin had om er vandaag al één te hebben… :wink:

Maar dit draadje laat wel zien dat je qua dress watches voor rond de 300€ of echt nog minder, mooie ontwerpen kunt vinden.

2 likes

Zo vind ik deze Junkers Bauhaus ook erg fraai. Met nog een leuk verhaal erachter ook…

3 likes