Alternatieven voor de Orient Bambino

Ik ben op zoek naar een goudkleurige dress watch. En ja, ik ben zeer gecharmeerd van de Orient Bambino met zijn 38mm kast. Ook vind ik bv de Citizen 7 mooi, maar met 40.5 net aan de grote kant voor een dress. De Seiko presage heb je gebruikt ook al onder de 300, maar ook daar geldt weer dat ik m eigenlijk net te groot vind.

Dus: welke alternatieven zijn er voor zo ongeveer 300€, of dat nu nieuw of gebruikt is? Maar dus ongeveer 38, mag iets kleiner of iets groter. Ook een beetje afhankelijk hoe het horloge draagt…
Oh, en een mooie quartz is geen deal breaker, maar liever mechanisch.

81UqyXQog+L.AC_UY350

8 likes

ik zou hier zeker voor de Bambino kiezen: mooie stijl, in-house uurwerk en prima kwaliteit en qua pijs bijna niet te overtreffen👍

3 likes

daar kan je wel alle kanten mee uit,
maar als het voor mij zou zijn zoek ik iets enkel met een uur aanduiding, dat is voor mij dan toch een dress watch :ok_hand:

deze heb ik 2de hands aangeschaft en die zit zo rond de 300 die je voorstelde (296) is 37mm
ik vindt hem :star_struck:

3 likes

Voor die prijs ga je ze niet veel netter krijgen dan de Bambino.
Wat een beetje in de buurt komt in mijn ogen zijn de
LIP Himalaya 671719
en
Timex marlin.

maar die zijn beiden wel een maatje kleiner

2 likes

Nieuw denk ik ook niet, maar wellicht gebruikt…
Timex Marlin is zeker leuk, maar ik heb al de chronograaf.

1 like

Die Lip is trouwens wel gewoon echt mooi klassiek zo met die small seconds.

Iets duurder, maar wel heel mooi
image
Vraag maar aan @Fate_Amenable_To_Change

5 likes

7 likes

Gewoon meer dan twee keer het budget. Jij moet wel een Horlogeforum-bewoner zijn. :rofl:

Dat horloge is inderdaad mooi. De saffier upgrade is goed, en hij is aanzienlijk dunner dan een Bambino. Tegelijkertijd moet 35mm je ding zijn. Ik herinner me niet of ze ze ook in 38mm leveren.

Ja, wie niet?

2 likes

Waarom zoek je een alternatief?

1 like

:point_up_2:betrapt :joy:

1 like

Nou, ik zoek niet per se een alternatief, maar er zijn er nogal wat in de stijl. Ben eigenlijk op zoek naar inspiratie. Zo vind ik bijvoorbeeld ook een Tissot Visodate altijd al mooi.

1 like

4 likes

10 likes

Iets duurder dan de Bambino:

Seiko Presage Cocktail Time ‘Half and Half’.

Of iets van Nederlandse bodem met Zwitsers uurwerk en saffierglas:

Delft Watch Works

2 likes

Heb de presage cocktail time even om de pols gehad en hoe mooi ik de diverse uitvoeringen ook vind, ze zijn mij net iets te groot voor een dress watch.

Een Lord Matic zou ook moeten kunnen voor het geld. Zoiets, maar dan de vergulde versie:

Uit de tijd dat de automaten nog dun waren. :slightly_smiling_face:

6 likes

Hoe is die stalen chronograaf een “goudkleurige dress watch”?

Seiko Dolce wel altijd goed. En nog high accuracy quartz ook. Geweldig. En daadwerkelijk het formaaat van een dress watch.

4 likes

Ja, voor mij is de ultieme

een vintage Omega. Wel wat boven budget, natuurlijk. Maar hey, dit is HF en je hebt dan ook echt een classy dresser en een horloge voor het leven!

Een mooi voorbeeld, vind ik.

5 likes

Welk typenummer is dit? Heel mooi!

1 like