Alternatieven voor makara sea turtle

Goede morgen horlogeforum,
Laatst ben ik eens specifiek gaan kijken naar divers met een smooth bezel.
De makara sea turtle vind ik persoonlijk een hele mooie diver. Wat mij vooral aanspreekt is hoe de bezel op de kast ligt en hoe het glas overgaat in de bezel.


Ook vind ik de rubber band die overgaat in de kast heel mooi.
Hoewel ik de sea turtle erg mooi vind blijft het een groot zee monster van 44mm diameter. En een lug to lug van 52mm is ook niet niks. Dat is ook meteen het eerste probleem, ik gok dat hij erg groot zal vallen op een relatief smalle pols. Hoe valt hij op de pols van mensen die hem in bezit hebben/hadden?
Daarnaast is hij moeilijk te vinden helaas…
Mijn vraag aan jou is of je misschien alternatieven weet voor een soortgelijk horloge.
Makara zelf heeft nog een ander model beschikbaar op de site: https://www.makarawatches.com/collections/watches
Die heeft toch wat minder naar mijn mening, dat komt misschien door de meer sportieve look.
Toch wel jammer dat makara de sea turtle niet een paar maatjes kleiner maakt. Maar als de sea turtle kleine blijkt te vallen dat dat er beschreven staat, kan er toch eens gezocht worden naar dit horloge.

Dumet Instrument 3: :wink:

image

http://www.dumetwatches.com/2017/09/20/dumet-watches-instrument-3-coming-soon/

3 likes

Moet je wel ff geduld hebben

6 likes

Inderdaad, en ook wel een beetje andere prijsklasse dan de Makara, vandaar de knipoog. :sunglasses:

Kans om te sparen dan toch.

3 likes

Hmm die ziet er inderdaad goed uit, mooie wijzerplaat opties. Wel jammer dat dat hij niet een hele goede water resistance heeft.

1 like

Ik ken geen duikers met een smooth bezel eigenlijk.
Dit model is wel heel apart hate it or love it. Ik heb er niets mee in ieder geval maar over smaak valt niet te twisten. Hij is ook fors en ik weet niet wat je polsmaat is maar denk niet dat dit klein zal vallen maar eerder groot.
Ik ken in deze prijsklasse sowieso niet veel duikers.

Deze draagt niet zo groot hoor.
Ik heb er twee en 17 cm pols.
Kom eens passen.

1 like

Zou je eens wat foto’s willen posten? Ben benieuwd erg benieuwd!

Foto’s van de eerste eigenaar:

Helaas geen foto om de pols.
Je kan beter komen passen met je eigen pols.
Om geen misverstanden te krijgen, mijn Makara’s zijn NIET te koop.

2 likes

Kijk, dit is natuurlijk geen klein horloge. Maar om mijn 17,5 cm. pols kan het prima - in de zomer met korte mouwen althans.

Misschien is een Aevig Huldra een alternatief? Met 39/40 mm een stuk kleiner, maar wel ook brons en een apart gekante kast. De glazen ‘koepel’ van de Sea Turtle ga je niet gemakkelijk ergens anders terugvinden.

1 like

Wat is jouw Turtle goed mooi smerig gepatineerd.
De Aevig glimt nog…

1 like

Oude foto…de Valkyr is inmiddels ook al goed ‘verroest’ :wink:

Bedankt! Dat passen kan ik inderdaad eens overwegen, ik stuur je dan wel een bericht.