Alternatieven voor Sinn?

Hallo allemaal,

Ik heb er een Longines Conquest aan verspeeld; ik wil mijn GMT Master en Skyracer er niet aan wagen. Verder heb ik alleen dresswatches…

Welk horloge kan ik zonder groot risico op beschadigingen dragen tijdens sporten en klus- en tuinwerk?

Ik denk misschien aan een Sinn; modellen als 856/857/U1 schijnen supersolide te zijn en ‘vrijwel’ krasvrij te blijven.

Welke goede alternatieven vergeet ik allemaal?

Naast de “Tegimented” modellen van Sinn, zou mijn eerste alternatief Damasko zijn. Zij gebruiken een ander procedé om hun kasten te harden, met een prima resultaat.

Heb beiden & ben er zeer content mee.

De Casio G-Shock wordt vaker aangeraden hier op het forum.

Met name voor ram en stamp werkzaamheden ideaal.

Ik zou een relatief dure Sinn niet dragen met klussen en sporten ligt er natuurlijk wel aan wat je onder klussen en sporten verstaat.

Een horloge kan van het hardste staal zijn of een ceramische Rado of een Sinn Tegiment zijn ze zullen op den duur gebruikssporen gaan opleveren bij ruigere klussen.

Als je er al een Longines Conquest aan hebt verspeeld zou ik deze keer max 100 euro uitgeven aan een Casio G-Shock of iets dergelijks, en deze uiteraard als klushorloge gebruiken om de rest te ontzien.

Groeten,

Noel.

De Victorinox I.N.O.X. is niet kapot te krijgen. Kijk maar eens op YouTube. Prachtig horloge ook nog!

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Die Conquest was echt mijn 'klus’horloge en heeft het gelukkig toch 9 jaar volgehouden :wink:

Ik weet dat het voor velen hier misschien ‘vloeken in de kerk’ is, maar ook als ik aan een motor zit te sleutelen of de heg snoei, wil ik een goed horloge rond mijn pols.

G-Shock en Victorinox vallen wegens persoonlijke smaak af. Damasko kende ik eigenlijk niet, en ziet er goed uit. Sinn wint het tot nu toe echter nog!

Nog andere alternatieven?

Moest ook aan Damasko denken. Neem anders ook even t ehbo lijstje door voor waar t horloge aan zou moeten voldoen. Ik zou ook n gshock nemen voor dergelijke klussen, maar wensen verschillen. Als t puur is om geen digitaal om de pols te willen, heeft gshock ook analoge modellen een hele dure modellen v ruim of de 1k.

Deze bijv

Misschien de Kaventsmann Triggerfish ?
Is mij door een mede forumlid als zijnde Pitbull proof aangeraden :smiley: maar gaat voorbij mijn financiele rijkwijdte. Vooral de bronzen uitvoering vind ik toch wel een gaaf ding.

Tempest Commodore misschien? Grade 2 titanium met een beetje zelfhelend vermogen

peaceloveandpitbulls Schreef:

Misschien de Kaventsmann Triggerfish ?
Is mij door een mede forumlid als zijnde Pitbull
proof aangeraden :smiley: maar gaat voorbij mijn
financiele rijkwijdte. Vooral de bronzen
uitvoering vind ik toch wel een gaaf ding.

Gezien zn eigen suggesties vermoed ik dat zowel de gshock als kaventsman niet zn ding is, maar ben benieuwd.

Damasko it is. daar waar de kasten van Sinn getegimenteerd zijn en dus van een laagje voorzien zijn hebben de Damasko’s een kast die door en door gehard is.

Sluit me aan bij lencoth en louis. Hèt alternatief voor Sinn is Damasko.

Muhle? Tutima?

jeronimo Schreef:

Muhle? Tutima?

Zit zelf weinig inndienhoek, maar dat schijnen ook goeie klokjes te zijn.

Goede suggesties; jullie bezorgen mij veel werk :wink:

Ik heb intussen de Damasko website bekeken en zag dat er tegenwoordig ook stalen banden verkrijgbaar zijn, dus terug op mijn hotlist!

Kaventmann lijkt mij iets te exclusief… en Tempest valt op persoonlijke smaak af.

Muhle en Tutima maken ook hele mooie exemplaren, maar liggen toch wat hoger in prijs dan Sinn/Damasko. Bovendien is de kastdiameter vaak boven de 40mm, wat mij minder praktisch lijkt voor mijn gebruik.

Wat ik niet gezegd had, maar wel naar kijk:

  • budget eur 500 tot 1500,- afhankelijk van model, bj en staat.
  • automaat
  • band staal of rubber
  • kastdiameter max 40mm

Ik ga eens verder zoeken bij Sinn en Damasko. Als iemand een model van Muhle, Tutima of ander merk weet, wat ook aan mijn wensen voldoet, hoor ik het heel graag!

Zoals al door enkelen aangegeven zou ik ook Damasko adviseren. Heb er sinds kort 1 en zijn niet kapot te krijgen. Vind de Archimede Outdoor ook erg gaaf. Wellicht is dat nog een optie?

Hier nog een link naar een vergelijk tussen de Sinn 556, de Damasko DA36 en de Archimede Outdoor

http://wornandwound.com/2014/10/20/side-side-sinn-556i-archimede-outdoor-protect-damasko-da36/

Succes met je zoektocht!

Bedankt voor de link, goed artikel!

Bedankt voor de link, weer een voor mij nieuw merk ( Archimede ) leren kennen (tu)

Die Archimede outdoor heb ik ook lang naar gekeken als potentiële aanwinst. Maar de 39mm is gewoon echt te klein voor mij. Als ze dit klokje nou gewoon 42mm hadden gemaakt was het perfect voor mij geweest.

Op ebay staat een nieuwe illmann, in samenwerking met kaventsmann uit airplane alumunium voor slechts 2200 euro.
Misschien een beetje boven budget, maar illmann geeft wel levenslange garantie.
Dit is een echte toolwatch!!!

Sorry immelman!!!