Altijd mét…compleet is imo de enige manier. Tenzij het een (voor jou) bijzondere vondst is en de moeite waard incompleet.
Als de doos erbij is bewaar ik die, omdat het inderdaad de waarde en verkoopbaarheid verhoogt. Aan de andere kant heb ik een enorme hekel aan die troep. Het staat bij mij allemaal achter de knieschotten ruimte in te nemen en ik kijk er werkelijk nooit naar.
Gelukkig heb ik veel vintage horloges en daar zit eigenlijk nooit een doos bij zodat ik die ook niet hoef te bewaren
FTFY
Ik bewaar ook alle dozen/doosjes. Zelfs van de goedkoopste modelletjes.
Als je een horloge verkoopt met doos dan blijft bij sommige merken het meer waarde behouden als zonder doos. Veel liefhebbers willen graag alles zo origineel mogelijk (boekjes/passen/tags enz) wat ik ook heel goed begrijp en daar hoort dan de doos/ omdoos ook bij
Ik moet zo een nieuwe wasmachine halen. Ik zal aan je denken. Belang bij de doos?
De doos interesseert me geen ene reet bij horloges, @michaelpa, maar een full set zegt wel iets over de mogelijke insteek van de verkoper.
Evengoed, Nomos, Farer en Yema hebben die hoe het moet: kleine platte doosjes zonder teveel gelul.
De eerste keer dat ik een GS uit het rijstpapier trok was het nog exotisch, nu vind ik het overkill.
Ik zou willen dat de industrie met die onzin stopte.
Bied jij altijd je doos aan vreemden?
Erg aardig van je maar nee geen belang in jou doos
Kreeg het zelfs als nadrukkelijke instructie van de AD dame: “bewaar de doos goed en hou hem mooi”.
Dus ja… dan doe ik dat maar
Bedankt voor het aanbod, maar de doos zonder wasmachine hoef ik niet😁. En ja, sommige merken maken er wel een heel circus van.
Die laat ik normaal gesproken bezorgen. Bestel hem altijd bij de plaatselijke middenstander en die brengen en installeren dat soort zaken.
Never bol of koelblauw als een van de middenstanders dezelfde prijs heeft.
Stel je voor dat ik de afwasautomaat in onze keuken zelf moet installeren. Never nooit niet.
Voordeel is dat ze doos ook weer meenemen en de oude apparaten ook.
Ik bewaar alles wat ik erbij krijg. Ik kijk er zelf nooit meer naar, maar als ik iets verkoop ziet men (of lijkt het iig) dat ik met zorg met de spullen ben omgegaan. Daarnaast is met doos en alle bijbehoren de kans kleiner dat het gestolen waar betreft. Niet dat in het prijssegment waar ik me im begeef dat nou het grootste probleem is, maar toch.
Bij mijn nieuwe Oris was het trouwens top, klein doosje, leren watchroll en mapje voor de garantirpas en dat was het. Gemiddelde modem komt met meer verpakkingsmateriaal.
Klokje (Klokkie) is Amsterdams voor horloge. Volkse Amsterdammers vermeden de franse uitgang op …ge. Er werd een ander woord, zoals klokkie gebuikt, of de uitgang werd op zijn nederlands uitgesproken, Zo werd garage garasie en electrcien elektriker of elektriesijn. Ooit gehoord in een Amsterdamse juewlierszaak waar veel penoze kwam: “Hee Joop, kan jij wat steentjes in dit klokkie sette?” (Meneer wilde zijn gouden Rolex met diamanten decoreren.) In die tijd kon je als fatsoenlijk mens echt geen Rolex dragen, die waren voor louche aannemers, pooiers etc.
Ik koop alleen een complete set, de doos zegt veel over het horloge vooral hoe de eigenaar er mee omgegaan is.
Iemand die zuinig is op z’n horloges bewaard mijns inziens ook altijd netjes de doos en alles wat er bij hoort.
Mijn dozen zijn allemaal leeg😉 mijn horloges zijn inderdaad om te dragen(in roulatie).
Letterlijk. Sommige dozen vragen ze makkelijk 1500 euro voor hoor.
Hier geen horlogedozen maar twee horloge laden
Ikea heeft deze inzet beschikbaar voor de Komplement serie… Ideaal.
(bron: Ikea website)
Goeie tip !!
Hangt er vanaf… Voor dat ene horloge waar ik al lang naar uit zie (elke NA dus ) vind ik een doos erbij iets toevoegen. Maar eigenlijk is dat best gek, zie die doos nooit meer want die gaat rechtstreeks naar zolder.
Ik wil altijd de doos bewaren maar die andere doos is het er nooit mee eens.
Maar hier zitten alleen nette mensen Geen Penoze!
Vandaar dat we liever Horloge zeggen.
En een klok is een wand of sta klokkie klok.