Altra West Germany historie

Beste leden,

Als dit topic niet is toegestaan excuses en dan graag verwijderen, maar wellicht kunnen jullie mij verder helpen.

Ik heb van mijn grootmoeder deze Altra (tafel?)klok geërfd, wellicht niet het juiste type klok op dit forum maar ik hoop dat jullie mij iets meer kunnen vertellen over de historie van het merk of überhaupt deze klok. Ik kan zelf weinig tot niks over Altra vinden op internet, het gaat mij niet om de waarde (zal waarschijnlijk niks zijn). Meer om de achtergrond van het merk en wellicht hoe oud de klok is, mijn moeder herinnert het zich helaas niet meer.

Hieronder foto’s:

Ik hoor het graag of iemand hier iets vanaf weet. :slight_smile:

4 likes

Gezien het feit dat er QUARTZ op de wijzerplaat staat is verdere discussie overbodig.

4 likes

In ieder geval van voor 1990.

1 like

Haha akkoord, West Germany voorspelde inderdaad al iets. :smile:

En vrijwel zeker na 1975 toen de eerste voordelige quartz horloges verschenen. De marktwaarde is nihil maar het is wellicht een leuk aandenken aan je grootmoeder en dat is het belangrijkst.

1 like

Zeker de klok heeft ook een mooie plek gekregen, dus ongeveer 30 a 45 jaar oud. Leuk om te weten dank!

1 like

Hoezo??? TS vraagt achtergrond en leeftijd. Hoezo zou dit niet bij Quartz kunnen?
Vreemde reactie.