Toch maar gedaan, voor het geld hoef je het niet te laten: Marina Militaire. Ging best snel, vorige week besteld bij Manbushjie, nu al binnen.
Het is meteen de grootste klok die ik heb, 44 mm, groter moet ik beslist niet, dit is op het randje. Ben benieuwd hoe lang hij meegaat, het kan haast niet voor die vier tientjes…
Ik ben me overigens volkomen bewust dat ik met een nepper om de pols loop, ik heb echt even geaarzeld of ik dit wel leuk vond. Maar aan de andere kant, ik vind het origineel prachtig, maar ik ga beslist niet zulke bedragen uitgeven aan een horloge. (Althans, niet op dit moment, zeg nooit nooit. :))
Maar al met al ben ik er blij mee, weer een leeg vakje gevuld.
Voor dat geld is het een leuke stoere klok.(tu)
Groetjes van z’n tweeling broer.
Grt. René
Ghehehe, ja, het is mooi voor weinig.
Vraagje: als ik aan de kroon draai wind ie op (denk ik) en draai ik naar de andere kant, verspringt de datum. Dus ook als ik hem geblokkeerd heb. Heb jij dat ook?
Hoezo nepper?
niet teveel prutsen met deze chinese klokjes, mijn ervaring is dat in tegenstelling tot zwitserse uurwerken, je deze beter aleen vooruit kunt opdraaien(en dan de kroon loslaten en niet weer terugdraaien) puur persoonlijke ervaring met 2 klokjes waarbij ik met normaal opwinden, de wekjes heb geruineerd
Omdat het gewoon een 1 op 1 kopie is. Het al of niet aanwezig zijn van een Panerai sticker verandert daar niet veel aan. Maar ik lig er niet al te wakker van.Niemand gaat hem voor een echte aanzien, dat is wel weer waar.
Nee dat heb ik niet, bij mij verspringt de datum alleen als ik de kroon heb uitgetrokken en vervolgens richting de 6 draai.
Lenno heeft er ook één, misschien dat hij een oplossing heeft;)
Ik zou me voor dit geld niet te druk maken, retourneren lijkt me ook geen optie imho.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,310286,310476#msg-310476
Groet, rené
Bedoel je dan gelijk zeten of opwinden? Ik snap dat het een automaat is, maar ik draag hem niet dagelijks, dus een zetje bij het omdoen is wel makkelijk.
Dus… het is géén nepper!
Een nepper (replica) is pas een nepper als er
1.: het originele merk op de wijzerplaat en kast staat, b.v. Panerai, Rolex,
- De verkoper beweert dat het om een echt merkhorloge gaat, voorbeeld is m.n. op Marktplaats.
In dit geval staat er op de wijzerplaat Marina Militaire en geen Panarai, wat de fabrikant én verkoper ook niet beweren!
Tenslotte: ik vind deze MM een mooi klokje, zeker voor dat geld… en indien deze ooit kapot gaat, zal je er niet over wakker liggen, dat is anders als het wel om een Panerai gaat (een reparatie aan een Panerai kan duur uitvallen).
In ieder geval: Veel plezier er mee.
LeoZ Schreef:
Dus… het is géén nepper!
Een nepper (replica) is pas een nepper als er
1.: het originele merk op de wijzerplaat en kast
staat, b.v. Panerai, Rolex,
- De verkoper beweert dat het om een echt
merkhorloge gaat, voorbeeld is m.n. op
Marktplaats.In dit geval staat er op de wijzerplaat Marina
Militaire en geen Panarai, wat de fabrikant én
verkoper ook niet beweren!
stel, ik heb een horloge waar rolex op staat, maar niet door rolex is gemaakt. de verkoper heeft em niet verkocht alsof het een echte rolex is. rarara, wat heb ik dan?
met alleen punt 1 vind ik t al een replica. of de verkoper nu beweerd dat t een echte is of niet.
Ik heb hier al delen van de discussie meegekregen, die hoeven we niet echt nog eens te voeren, bovendien ben ik erg blij met het klokje. Inderdaad, als hij stuk gaat gooi ik hem wel en bestel eventueel een nieuwe. Voor dat geld kan ik hem nog geen doorsmeerbeurtje laten geven.
Maar ik mag dan nieuw zijn in horlogeland, van elektrische gitaren weet ik wel wat meer. In de jaren 70 en 80 zijn er een paar gigantische processen gevoerd over Japanse kopieën van de Gibson Les Paul en de Fender Stratocaster, toen (en nog steeds) de populairste gitaarmodellen.
De Japanse kopieën waren vaak goed gebouwd, exact gelijkend, en goedkoop. Maar op 1 punt verschilden ze: ze droegen geen van allen de merknaam Fender of Gibson. Ze werden allemaal verkocht onder eigen merk, Ibanez, Hondo, Tokai, het waren dus geen neppers, volgens onze definitie. Toch hebben al deze fabrikanten de processen verloren, en zijn ze gedwongen tot eigen modellen, of minstens kopieën met een duidelijk verschil. Het exact namaken van het ontwerp van een ander is plagiaat en niet toegestaan.
Zo zie ik het ook met horloges. Het klokje wat ik nu draag is een gejat ontwerp van Panerai, zo simpel is het. Ik lig daar niet wakker van, het staat er met grote letters op, maar ik maak het niet mooier dan het is.
Hallo Bert,
Gefeliciteerd met jouw aanwinst(tu)
Is dat die met de ‘sunburst’ wijzerplaat?
Veel draagplezier toegewenst.
Met vriendeljke groet,
Herman
Bij mij versprong er op een gegeven moment van alles, maar niet de goeie kant op.
Resultaat, overleden.
Voor dat geld echter een prima klok, ik bestel hem nog wel eens een keertje.
Hier de mijne.
Je hebt gelijk Bert, een erg goede “value for money”…mooie klok voor niet teveel geld.
Zoook met Parnis en Alpha, gewoon leuke modellen voor een mooie prijs
Nee, hij is effen blauw, maar met een licht metallic effect, het licht weerspiegelt er heel mooi op. De wijzers zijn heel erg metallic blauw, en dat geeft soms de meest waanzinnige reflecties.
Proficait met je aanwinst, ik hoop dat je er langer plezier van mag hebben.
Ik vind het trouwens wat ver gaan om een dergelijk horloge value for money te noemen. Eigenlijk weten we allemaal dat ze kapot gaan maar, niet wanneer. Ik zou dan voor een rus gaan, die zijn bewezen betrouwbaar en betaalbaar.
Bert K Schreef:
Nee, hij is effen blauw, maar met een licht
metallic effect, het licht weerspiegelt er heel
mooi op. De wijzers zijn heel erg metallic blauw,
en dat geeft soms de meest waanzinnige reflecties.
Dat noemt men gewoon sunburst.
Aha, op die fiets. In de gitarenwereld, die ik beter ken, betekent de term sunburst een verlopende meerkleurenlak.