Al moet ik daar eerlijk achteraan zeggen dat de vorige aanwinst hierop weer is ingeruild.
De Casio GW 2500 leek mij helemaal geweldig, alle functies die ik leuk vond, een G-Schock waar ik al zo lang naar zoek, dit moest hem zijn.
Maar hij droeg toch wat klein en ik vond hem toch wat te plastic voor mezelf.
Geruild met de Citizen NY0054 - 04L waar ik ook al jaren naar lonk.
Nu deed de gelegeheid zich voor, en heb ik mijn eerste automaat, weer een titanium horloge met day - date
Maar ook nog een oud horloge terug gekregen, ergens halverwege jaren 80 gekocht,
jaren gedragen, en daarna aan een neef gegeven want die vond hem zo mooi.
Nu jaren later draagt hij geen horloges meer, en kreeg ik hem terug.
leuk om zo n ouwe liefde terug te zien. en hebben de jaren hum sporen achter gelaten of ziet ze er nog net zo schoon uit?
en die citizen mag er ook wezen. schrijf gshock niet zo snel af. ik heb 2 exemplaren die bijma helemaal uit staal bestaan. toegegeven, ze dragen wel wat klein.
Nou de Pulsar is door mij enkele jaren op zee mishandeld, daarna heeft hij enkele jaren door slagerijen en slachterijen doorgebracht.
Op zich valt het dus allemaal erg mee, maar wil toch eens kijken of er zo’n bezel te bestellen is.
Maar omdat deze bezel ook de bediening voor het horloge is kan ik het misschien het beste zo laten.
Want als je gaat tellen heeft hij zo’n euro per jaar gekost, och ,…
Nou de Pulsar is door mij enkele jaren op zee
mishandeld, daarna heeft hij enkele jaren door
slagerijen en slachterijen doorgebracht.
Op zich valt het dus allemaal erg mee, maar wil
toch eens kijken of er zo’n bezel te bestellen
is.
Maar omdat deze bezel ook de bediening voor het
horloge is kan ik het misschien het beste zo
laten.
Want als je gaat tellen heeft hij zo’n euro per
jaar gekost, och ,…
als je em niet geregeld gebruikt, zou ik em gewoon zo houden.
Het is niet mijn éérste automaat eigenlijk, wel mijn enige.
Ik heb jaren geleden een keer een Tissot T-Lord gehad, zwart, erg mooi horloge en bijna niet te krijgen, maar deze kreeg na enkele weken problemen, en werd toen door een verkoopster bij de juwelier vakkundig gemold dus heb ik geld retour gekregen.
Dat was ook een prachtig horloeg, geen titanium, maar voor de rest echt een aanrader.
Ik kan de pulsar niet eens vinden op het net, dus zal wel zo blijven, mijn zoon vind hem ook al mooi, dus kon nog wel eens een nieuw leven gaan krijgen.(z’n 3e)
@ Hamiltonfan: ik ben blij dat de Casio bevalt, en hoop dat hij ook wat draagtijd krijgt want dat verdient hij wel.
De Citizen is er wel weer één die niet meer verkocht gaat worden schat ik in.
Horloges verkopen is nioet zo mijn ding
Het is niet mijn éérste automaat eigenlijk, wel
mijn enige.
Ik heb jaren geleden een keer een Tissot T-Lord
gehad, zwart, erg mooi horloge en bijna niet te
krijgen, maar deze kreeg na enkele weken
problemen, en werd toen door een verkoopster bij
de juwelier vakkundig gemold dus heb ik geld
retour gekregen.
Dat was ook een prachtig horloeg, geen titanium,
maar voor de rest echt een aanrader.
Ik kan de pulsar niet eens vinden op het net, dus
zal wel zo blijven, mijn zoon vind hem ook al
mooi, dus kon nog wel eens een nieuw leven gaan
krijgen.(z’n 3e)
@ Hamiltonfan: ik ben blij dat de Casio bevalt, en
hoop dat hij ook wat draagtijd krijgt want dat
verdient hij wel.
De Citizen is er wel weer één die niet meer
verkocht gaat worden schat ik in.
Horloges verkopen is nioet zo mijn ding
Nou dat heb ik al door, niet stuk, maar gelijk zetten wordt geen hobby.
Maar wat is dan het slimst als ik hem langer niet draag=
Kroon uittrekken voor ik hem wegleg, of gokken dat ik hem op tijd weer om doe=
Moet nl. dag en datum ook stellen, en in beide gevallen moet de kroon losgedraaid worden.
Goede vraag… heb hier op het forum wel eens de discussie gevolgd, pin er wel of niet uit. De 1 zegt dat het geen kwaad kan en de ander beweert dat het slecht is. Mij is het niet duidelijk iig. Op de ‘Rikketik’ heb ik overigens wel wat klokkies gezien waar de pin wel van uitgetrokken stond. Misschien kan iemand (met veel tandwieltjes en juwels in zijn hersenen ) hier op het forum duidelijkheid verschaffen?
@ Bygone time; dat komt nooit verder dan de discussie zelf, want de meningen zijn daarover veel te verdeeld.
En dan zit je hier ook nog met veel liefhebbers, die allemaal altijd denken het beste te doen voor hun horloges.
En de uurwerkherstellers, hoorlogemakers zullen ook antwoorden zoals hen dat aangeleerd / verteld is en spreken ze al uit ervaring worden ze weer tegengesproken door iemand met de tegenovergestelde ervaring.
Voor mij is het niet zo moeilijk, want ik moet in alle gevallen de kroon losschroeven.
En de discussie die erover is geweest gaat meer over het uurwerk, veren, olie enzo.
Bij dit horloge gaat het over de kroon zelf die je na het afregelen aan moet draaien om de kast waterdicht te houden
Het is niet mijn éérste automaat eigenlijk, wel
mijn enige.
Ik heb jaren geleden een keer een Tissot T-Lord
gehad, zwart, erg mooi horloge en bijna niet te
krijgen, maar deze kreeg na enkele weken
problemen, en werd toen door een verkoopster
bij
de juwelier vakkundig gemold dus heb ik geld
retour gekregen.
Dat was ook een prachtig horloeg, geen
titanium,
maar voor de rest echt een aanrader.