Alweer een nieuwe aanwinst

Ik was wat op marktplaats aan het kijken en toen viel mijn oog op een advertentie. De foto van de adverteerde liet niet veel te wensen over.

gelijk een afspraak gemaakt om te komen kijken.

Het is dus een Omega met caliber 552, dit zat ook in de seamaster 300. Wijzerplaat is in het hoekje echter kaal tot op de bodem. maar voor dat geld kon ik hem eigenlijk niet laten liggen. Hier volgen de eigen fotos.


Zit te twijfelen om er iets aan te doen, weet niet of het loont er erg veel geld aan uit te geven om een wijzerplaat te laten opmaken. En een oud horloge hoeft ook niet perfect te zijn. Daarentegen is dit ook geen patina meer, maar gewoon niet zo heel mooi.

Wat zouden jullie doen

en gelijk het 6000ste bericht!

Hi Tom,

Ik zou de wijzerplaat in ieder geval in die hoek opknappen /bijwerken.
Het is wel erg storend zo.
en als het resultaat erg tegenvalt , kun je 'm altijd nog opnieuw op laten maken.
Mooi klassiek model van Omega, wat zijn de afmetingen ?

groet, Andre

Mooi model, ook mooi in deze staat zonder patina. Die hoek is wel storend, zou ik laten opknappen…

afmetingen zijn 34*34 mm. Hij draagt helemaal niet klein op de pols.

Hier een wristshotje.

Hoi Tom,

Net als de anderen vind ik het ook een mooi horloge, maar die hoek stoort wel. Nu weet ik dat jij zelf ook wel creatief bent (Panerai-klok) dus waarom niet eerst zelf proberen, dan eventueel laten bijwerken en desnoods door een expert laten opmaken?

Gerwin

Hoi Tom,
zit net nog even te kijken naar de prijzen van originele Omega wijzerplaten bij Ofrei (jouw model staat er niet tussen overigens) en dan is toch wel duidelijk dat zo een plaat bestellen een behoorlijk kostbare aangelegenheid wordt!
Persoonlijk zou ik er of helemaal niks aan doen, of de plaat laten restaureren. (zelf wat bijwerken is denk ik geen goed idee)
Ter indikatie: voor deze wijzerplaat gaf Bethge een prijs aan van 85 euro:

Groet,
Paul

Leuke discussie over wat je onder de mooie begrip ‘patina’ kan verstaan. Als de hoeveelheid patina (?) uit de hoek verdeeld was over de gehele wijzerplaat, zou ik het patina noemen, nu noem ik het eerder beschadiging; (ook) omdat de rest nog vrij gaaf is. Ik zou het (laten) opknappen.

H.H.