Alweer een Omega Dynamic versie die ik niet kende

Van belangstellenden uit alle windstreken heb ik al een paar gelimiteerde of aparte versies van de Omega Dynamic mogen ontvangen.

Ditmaal kwam ik zelf stomtoevallig in het bezit van nog een versie die ik nog niet eerder gezien had.
Op marktplaats staat (stond?) een advertentie van een Omega Dynamic.
Ik had de pure mazzel dat ik de tweede persoon was die de advertentie zag, en meteen met de eigenaar gebeld. Hij noemde een prijs waar ik niet lang over hoefde na te denken.

Enfin, meteen betaald, en een dag later al kwam het het horloge in de bus. Een prettige, snelle en perfecte transactie, zoals ik ze graag zie.

Nu waren de foto´s op marktplaats nu niet echt scherp te noemen. Maar een Dynamic is een Dynamic, en ik zie ook wel op een wazige foto dat het een echt exemplaar betreft. Achteraf gezien had ik toch ook wel een wazige blauwe vlek op de wijzerplaat moeten zien. Echter, in mijn enthousiastme en opgaand in de snelheid van de deal heb ik deze toen niet gezien.

Enfin, het horloge zag er heel goed uit, met de originele stalen band. En een Dynamic met een blauw logo op de wijzerplaat !!!
Dat is vreemd…

De Dynamic was onmiskenbaar echt… Het logo kwam me niet bekend voor. Het lijkt wel op een bedrijfslogo.
Toch maar even kontakt met de eigenaar opgenomen.

Zijn verhaal was als volgt: Hij heeft een vriend waar hij veel mee gaat vissen. Deze had dit horloge cadeau gekregen van het bedrijf waar hij werkt. Het zou gaan om een zwitsers IC of computerbedrijf (Aan het logo te zien moet het bedrijf PV heten of zoiets). Deze vriend in ieder geval vond het horloge maar helemaal niets, en verkocht hem voor een appel en een ei aan de verkoper. De verkoper heeft lang getwijfeld of het wel een echt horloge was, is er mee naar een juwelier gegaan, deze bevestigde de echtheid. Toch heeft de verkoper daar een ander horloge gekocht (een ETA 2824), en besloot toen deze Dynamic te verkopen.

Blijkbaar kun je dus (ook bij) bij Omega horloges naar eigen wens laten vervaardigen in kleine series. Zou het niet rete gaaf geweest zijn om een Omega Dynamic als Limited voor het forum te hebben laten produceren???

Overigens heb ik nu drie !!! Dynamic date-only´s in mijn collectie. Een beetje gek moet je blijkbaar toch wel zijn om deze hobby uit te willen oefenen.

O ja, foto´s natuurlijk. (Ook maar even ter geruststelling binnenin gekeken)

Vraag aan de forumleden: Wie herkent het bedrijfslogo? Om welk bedrijf gaat het hier precies?

groeten,
Hans Mennink

leuk zeg, de dynamic vind ik sowieso een mooi horloge.

idd leuk , grappig dat ook omega dat gewoon doet…nooit gedacht…weer een echte aawinst (tu)

Ja, ik krijg bij dit soort foto’s steeds weer spijt dat ik 'm verkocht heb :frowning:
Ik heb gezocht naar het logo maar helaas niets gevonden. Ben benieuwd…

Dank voor de info Hans…

Blijft een mooi horloge zo’n Dynamic

Het zou me niet verbazen als het logo van DPV is…

Ik heb gegoogled maar niet een logo kunnen vinden dat hetzelfde is. Maar ik denk dat het DPV is.

Is het misschien de Deutsche Parkinson Vereinigung :wink: Als het dan een automaat is, hoef je nooit meer bang te zijn dat ie stil gaat staan :wink:

Mooi horloge! Deze (Dynamic lijn) kende ik nog niet, maar ik vind hem fraai. Ja en dan is zo’n bijzondere uitvoering natuurlijk helemaal mooi voor de echte Omega liefhebber. Veel plezier ermee Hans!

Mooie aanwinst, Hans! Ik kan je helaas niet helpen wat betreft dat logo.

Ik ben zelf nog steeds op zoek naar een Omega Dynamic Targa Florio, maar deze
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=003&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=130059586837&rd=1&rd=1
is me toch echt te duur… :S

Snooker Schreef:

Mooie aanwinst, Hans! Ik kan je helaas niet helpen
wat betreft dat logo.

Ik ben zelf nog steeds op zoek naar een Omega
Dynamic Targa Florio, maar deze is me toch echt te
duur…

volgens mij lag hij een aantal maanden terug op de rikketik , bij een handelaar uit arnhem …een indisch type .mischien dat iemand hem kent …voor een email adres ( stond naast mark uyen)

seamaster Schreef:

volgens mij lag hij een aantal maanden terug op de
rikketik , bij een handelaar uit arnhem …een
indisch type .mischien dat iemand hem kent …voor
een email adres ( stond naast mark uyen)

Mocht iemand weten over wie seamaster het heeft, en ook hoe ik met hem in contact kan komen, dan houd ik me aanbevolen,

Ik denk dat ze een nieuw logo hebben:

http://www.pensionsversicherung.at/esvapps/page/page.jsp?p_pageid=210&p_menuid=5179&p_id=1

Yaffle

Dat logo lijkt er wel op. Ik zal ze eens mailen. Bedankt voor het speurwerk.

gr,
Hans Mennink

Die man heet Lucien, een heel geschikt iemand. Ik heb kontakt met hem opgenomen. De Targa Florio in kwestie was de mijne. Ik heb begin dit jaar die van mij aan hem verkocht. Inmiddels zit de Targa Florio in de verzameling van een duitser.

gr,
Hans Mennink

Ik denk dan mijn broer in het geheim meer met horloges heeft dan hij toegeeft :slight_smile: Zijn initialen zijn … PV.
Zonder gekheid, mooie aanwinst!
Mocht je er eens vanaf willen…voor mijn broer dan natuurlijk.

Nivelacuso Schreef:

Die man heet Lucien, een heel geschikt iemand. Ik
heb kontakt met hem opgenomen. De Targa Florio in
kwestie was de mijne. Ik heb begin dit jaar die
van mij aan hem verkocht.

Jammer dat ik dat niet wist, had ik ook wel interesse gehad. Wat vind jij een normale richtprijs voor een Targa Florio? Ben je het met me eens dat dat exemplaar van eBay met $2.200,= zwaar overprijsd was?

er staat wel een gewone chrono te koop op dzvl…

seamaster Schreef:

er staat wel een gewone chrono te koop op dzvl…

Yep, had ik al gezien, dank je. Maar ik wil me een beetje gaan toeleggen op horloges die een link hebben met de autosport. Denk aan Chopard Mille Miglia, Tag Heuer Monaco (heb ik al), Tag Heuer Targa Florio, Omega Speedmaster Schumacher (liefst een rode), Oris Williams F1, enz. enz.

Hetgeen trouwens niet betekent dat er ook geen andere klokken op m’n wishlist staan… :wink:

Ik dacht “Dat logo heb ik toch wel eens eerder gezien?..”

Hee, wat een geheugen heb je… Nu ben ik NOG nieuwsgieriger naar dat bedrijf. Zijn toch niet de minste merken waar ze hun logo op laten zetten…

merci,
Hans Mennink

Ik heb wel eens mindere relatiegeschenken gekregen !
groet
Harald