Alweer een Omega

Dat is een heel mooi klokje!
Ik heb in de verzameling een Militair zakhorloge uit de jaren veertig met zo’n uurwerk, volgens mij heeft Frans er ook een.
Deze zakhorloges zijn tegenwoordig niet bepaald goedkoop te noemen, maar omgebouwd tot polshorloge zijn ze veel populairder en natuurlijk duurder.
Hiervoor wordt ook vaak een nieuwe kast gebruikt, waarna de oude kast apart wordt verkocht.

Ik heb ze op de Rikketik ook gezien met een prachtig IWC zakhorloge uurwerk er in. En met de originele emaille wijzerplaat er in heb je een fantastisch mooi horloge. Zeker als er dan ook nog, zoals hier, een mooie zichtbodem in zit.

Begrijp ik goed dat de wijzerplaat gewoon klopt?
Mij leek het allemaal nogal strak en bijvoorbeeld de cijfers nogal modern ogen…

Marz Schreef:

Begrijp ik goed dat de wijzerplaat gewoon klopt?
Mij leek het allemaal nogal strak en bijvoorbeeld
de cijfers nogal modern ogen…

Dat lijkt mij niet. Ik denk een volledig nieuw opgemaakte dial.

marijn Schreef:

Marz Schreef:


Begrijp ik goed dat de wijzerplaat gewoon
klopt?
Mij leek het allemaal nogal strak en
bijvoorbeeld
de cijfers nogal modern ogen…

Dat lijkt mij niet. Ik denk een volledig nieuw
opgemaakte dial.

Oké. Ik kreeg een beetje de indruk dat volgens de kenners alleen de kast niet origineel zou zijn, maar dan heb ik dat verkeerd begrepen :slight_smile:

Alles nep. Helaas!

Zei je ook bij mijn Tudor re-finished dial, maar heb ik verkocht aan een iemand met verstand voor 650 euro. Ik dacht dat ik die weddenschap van je had gewonnen van 100 euro?!

http://www.horlogeforum.nl/read.php?18,1977742,1977742

Zelfs bij het bekijken van dit horloge, zei je steeds: Weet je zeker dat het een originele is en het goud is?

het is het uurwerk van een zakhorloge in de kist van een polshorloge gestopt.

De dial KAN NIET origineel zijn, want de sub seconds zit op 6u bij een zakhorloge. Dit is herschilderd om ze op 9u te zetten (de kroon zit bovenaan bij een zakhorloge).

Leuk als je het mooi vindt, maar ik vind het rotzooi.

clydefrog Schreef:

Leuk als je het mooi vindt, maar ik vind het
rotzooi.

Dat is ook geen aardige opmerking! (En ik dacht nog wel dat het vintage deel het vriendelijke" forumonderdeel was.) Het is niet leuk om tegen TS te zeggen dat het rotzooi is.

Het uurwerk blijft een stukje kwaliteit. En als de kast en wijzerplaat verloren zijn gegaan is zo’n Mariage horloge een manier om een mooi uurwerk een tweede leven te geven.
Bovendien is een polshorloge tegenwoordig veel beter draagbaar dan een zakhorloge, dus kan het weer worden gebruikt. Met zichtbodem kan je zelfs nog zien dat het wel om een Omega gaat.

Ik kan mij voorstellen dat ik in bepaalde gevallen ook een dergelijke conversie zou overwegen.

(tu) +1

  • 2

+3

+4