Alweer een Sinn

De EZM3
Hoewel ik geen fan ben van stalen banden, heb ik nog geen moment eraan gedacht om hem te verwisselen met een leren.
Nadeel is wel dat ie ochtends van mn pols afglijdt en 's avonds redelijk strak zit.

Ik denk dat de EZM best een onderschatte klok is. Meet een bescheiden 40mm en is 13mm hoog. Voor een duiker die 500m waterdicht is vind ik dit een zeer bescheiden maatje.
Kast is gevuld met het edele argon en er is net zoals op mijn 756 een kopersulfaatcapsule aanwezig.

Ik heb netzoals bij de U1 het gevoel dat er over alles is nagedacht bij dit horloge.

  • De vorm van de wijzers (puntje van de minutenwijzer is dunner dan de rest)
  • De opening tussen de lume op de 12 uur marker (in die opening past de secondewijzer precies)
  • De rode datum (als je snel kijkt hoe laat het is, dan zie je alleen de wijzers. De datum stoort dus helemaal niet en is alleen zichtbaar als je er specifiek naar kijkt)

EZM3 is ook niet te zwaar, waardoor die niet op je pols gaat hangen. Lugs buigen ook mooi mee met de pols.

De lume is echt erg goed te noemen. Net een zaklamp. Op een foto lijkt het net of het blauw is maar dit ligt aan de foto en niet aan de lume zelf.
Het horloge geeft je echt het gevoel dat ie onverwoestbaar is, en waarschijnlijk zal ie dat ook wel redelijk zijn!

Ik ben er iig heel blij mee.

Wat foto’s

En ik maar denken wat wordt mijn computerscherm donker, ik zie alleen nog maar de mooie nachtelijke contoeren van de Sinn.
Hartstikke mooi dus, een pracht exemplaar, veel plezier ermee.

Orologio Signaturis Temporis

Heeel mooi, geeft me echt zo het gevoel dat dit een horloge is waar je nog erg lang plezier van zult hebben.

Groeten,

Stefan

Mooi klok Tom.

Zit er weer n stofje in / op… tussen de 2 / 3 naar de wijzers toe…

Ik hoop dat het op het glas zit.

Haha die zit erin. Kan hem wel laten openschroeven, maar dan is het Argon ook weg.
Navulling van Argon kost 40 euro. En dan moet ie weer naar Duitsland.
TIjdens het dragen valt het niet eens op. Stofje is een halve mm groot.
Volgend jaar (is ie 3 jaar oud) gaat ie naar Sinn toe voor een beurt. Dan komen ze dat stofje wel tegen :wink:
En mocht ik er me echt aan gaan storen dan kan ik hem altijd nog laten openschroeven door de plaatselijke horlogemaker, dan moet ie het maar even zonder Argon doen.

Ik stoor me er iig niet aan.

ohhh…wouw…mooi man!

Heel fraai Tom, dat begint een leuke Sinn-collectie te worden.

Ruud

wat voor uurwerk zit hier nu in?

Hier zit een 2824-2 in. Sinn gebruikt echt wel een speciale olie waardoor het horloge bij -45 nog nauwkeurig is. Normaal zou olie al bevroren zijn bij die temperatuur.
Sinn gebruikt ook de hoogste grade uurwerken. Hij is niet gecertificeerd maar loopt wel 1 seconde per dag achter. Ruim binnen de COSC normen

Erg mooi, tom (tu)

Deze EZM mag hier ook nog wel eens intrekken…:smiley:

Grappig, ik stond op het punt om een Sinn 556 te bestellen, maar kom toevallig jouw review van de EZM 3 tegen Tom. Ik had hier niet naar gekeken omdat ik in de veronderstelling was dat de EZM > 40mm was, maar nu hij dat niet blijkt te zijn ga ik mijn plannen herzien, en ga ik waarschijnlijk voor de EZM 3, wat een mooi horloge!!!

Fraai, zo een wil ik er ook wel…

De 3 is erg fraai, net zoals de gehele EZM serie.

De EZM´s zijn de horloges met m.i. de snelste afleestijd.

Heel veel plezier met dit prachtige horloge!

Nou nog een snorkel kopen om te kijken of ie echt zo diep kan.

Groetjes,

Paul
Leeuwarden