Ik heb enige tijd geleden met mijzelf afgesproken niet meer te snacken. Dat lukt me slecht in het echte leven, maar ook in de hobby. Dat durf ik wel te stellen na zes Timexen en twee Chinese horloges. Mijn vrouw en zoon stellen ook iedere keer dat ik beter door kan sparen voor iets fatsoenlijks en ook hier op het forum wordt vaak geadviseerd om te stoppen met snacken.
De onlangs aangeschafte Merkur vind ik geen snack. Kastvorm en grootte in combinatie met vintage stijl wilde ik simpelweg eens proberen. Maar deze NA, 2 weken later, is een echte impuls aankoop. Ik zag dit horloge tweemaal voorbij komen op de pols van @Stinkyfingahz op dit verslavende forum en ik was verkocht.
Keek na een partij tennis even op de website en heb direct op de bestelknop gedrukt. Waarom? Ik vind de wijzerplaat met structuur gewoon aansprekend. De indices en wijzers met goudkleur accenten maken het sjiek. Hoewel mijn vrouw daar anders over denkt. Ik zal haar bewoordingen toen ze deze NA voor het eerst zag hier maar niet herhalen.
Wat heb ik dan gekocht? Een generiek ontwerp uit de UK. Onbekend merk en wellicht voor velen een dertien in een dozijn ontwerp. Ik wilde echter nog graag een horloge met stalen band toevoegen. Voor in de roulatie, want lekker stoer en sportief.
Geld voor een extra Longines of Tudor is er even niet, want andere uitgaven gedaan. Dus nu voor een relatief bescheiden bedrag deze Cestrian aangeschaft.
Eerst even de specs, zoals ik van @fredpanarai1 heb geleerd:
Product Information:
Cestrian Master Series V3
Case
Case Material 316L Stainless Steel
Case Construction 3-Piece
Case Diameter 40mm
Case Thickness 12.7mm
Lug-to-Lug 45mm
Lug Width 20mm
Case Finish Vertically brushed with polished accents
Water Resistance 200m
Caseback Screw-down, polished, laser-etched
Bezel
Bezel Type Fixed
Bezel Insert Stainless steel
Crystal
Glass Flat Sapphire Crystal
Anti-Reflective Coating Triple-layer AR coating
Dial
Dial Finish Gloss (Black and White Dials)
Sunray (Gold & Silver Dial)
Primary Markers Applied nickel indices
Minute Track Printed outer track
Marker Luminosity Swiss Super-LumiNova® Green
Hands
Hand Type Cestrian custom handset
Hand Finish Polished nickel
Hand Lume Swiss Super-LumiNova® Green
Seconds Hand Polished nickel with orange accent
Movement
Movement Brand Miyota
Calibre 8215
Type Automatic, hacking, manual-winding
Power Reserve Approx. 42 hours
Accuracy -20 / +40 seconds per day
Country of Manufacture Japan
Bracelet
Bracelet Type 3-Link Oyster
Bracelet Material 316L Stainless Steel
Bracelet Width 20mm tapering to 16mm
Bracelet Finish Vertically brushed
Quick Release Yes
Clasp Push-button deployment with diver’s extension
Micro-Adjustment 3-position ratcheted extension
Maximum Wrist Size 24cm
Weight
Total Weight 153g
In het echt is de wijzerplaat zoals gehoopt en verwacht. De stalen band is top en heeft zelfs fijn afstelling. In deze prijsklasse ben ik eigenlijk rammelbanden gewend. Door Cestrian gratis vooraf op maat gemaakt
Vanaf nu in de roulatie en dan gaan we zien of deze veel draagtijd gaat krijgen. Hij vinkt in elk geval een horloge op staal van het wensenlijstje af.
Draagt fijn en ik geniet van de wijzerplaat. Kast is relatief wat hoog, maar stoort me niet. Voorlopig niet meer snacken ![]()