Alweer Sothis, advies graag

Ik heb al een keer iets gevraagd omtrent Sothis en Zeetan.
Henrik heeft dat prima uitgelegd, nogmaals mijn dank alleen is er 1 probleempje met dit merk.
In Nederland wordt Sothis officieel niet verkocht,stel ik koop hem bij Zeetan kan ik dan een aanzienlijk lagere waarde noemen.
Of gaat de douane/domeinen van de Duitse prijzen uit?

Dit was de berekening die Henrik erop los liet.

Dus als je een NIEUWE Sothis nou bij Zeetan koopt of bij Horloge Platform, volgens de site van Sothis ben je niet verzekerd van garantie. Als de prijs bij Zeetan dan ongeveer 1330 euro is (1100 euro + 30 euro verzendkosten + 200 (maximaal) import/BTW = +/- 1330 euro) of bij HPN 1890 euro zou ik het wel weten…

Vraagprijs Zeetan usd 1320. is euro 1023.

vanwaar een sothis?

Kuala Lumpur Malaysia

De Douane gaat in principe uit van de waarde die op het pakket staat vermeld 1 dollar = 1 euro
onder de $ 50,- gaat het pakket zo door.
als ze twijfelen gaan ze vragen stellen aan de ontvanger, en doorzoeken ook het pakket op factuur of ander bewijsmateriaal.

andré

Als je een Sothis wil neem dan even contact met me op ik lever ze gewoon door heel nederland en qua prijs moeten we even overleggen

andre Schreef:

De Douane gaat in principe uit van de waarde die
op het pakket staat vermeld 1 dollar = 1 euro

Da’s diefstal. Maar ja, wat kun je verwachten in een land waar de belasting ervan uit mag gaan dat je 4% rente op je spaarcenten krijgt…

Het wordt spannend!

PM

en over de verzendkosten zelf mag je ook nog 19% OB afdragen,
en natuurlijk nog administratie kosten er bovenop.
vb: waarde $ 1500,- + verzendkosten $ 45,- = 19% over 1545 euro = 293,55 + 12,50 adm.kost = 306,05 euro
en dan duurt 't nog enkele weken,voordat je het horloge binnen krijgt,
die Seamaster van Jolink heeft ruim een maand gelogeerd op Schiphol-rijk

leuker kunnen ze het niet maken :frowning:

Hmmm, volgens mij zijn ze hier in Frankrijk preciezer in de valuta conversie, maar de admin. kosten liggen vele malen hoger. Omdat die kltzkkn het uitbesteden aan een commercieel bedrijf (ja, pleonasme).

Jullie kunnen dus maar beter niet in Rusland of Japan bestellen, zo te zien!

Ik weet niet of je al tot een aankoop bent gekomen maar zo niet, de importeur van Sothis hier in Nederland is D.W.F. Nederland. Tel 070-3030707
Ben benieuwd!

Ik heb ze laatst bij een juwelier in Berlicum (vlak onder Den Bosch) gewoon in de etalage zien liggen…

Groet,

Gerard

Das Martijn hier van het forum

Ah, vandaar! Ik had geen idee…

Sothis verhaal is over.