Amaris, the full story

Oké, na jullie allemaal gestalkt te hebben zonder mezelf voor te stellen wordt het stilletjes aan eens tijd. Voelt toch een beetje alsof ik met een verrekijker in de bossen lig door de ramen te turen.

Ik ben Bryan, een 28-jarige eigenwijze Grafische Vormgever waar het virus sinds enige tijd heeft toegeslagen. Het begon allemaal een aantal jaar geleden nadat ik mijn nieuwe baas met de ene na de andere mooie klok aan zag komen, Rolex, Panerai, the works…

Mijn interesse was gewekt maar meer dan dat werd er nog niet mee gedaan. Anderhalf jaar geleden kocht ik een Apple Watch (ja, ja I know) welke tot voor kort mijn daily beater was. Ik moet eerlijk bekennen dat als je hem als normaal horloge draagt een prima klok is en een geweldige bandenswapper. Ben overigens wel benieuwd naar jullie mening over de Apple Watch…

Maar het bloed gaat waar het niet kruipen kan en het werd toch weleens tijd voor een écht horloge. De zoektocht begon! Een Seiko 5 of SKX, omdat dit toch wel horloges zijn die je op z’n minst een keer moet hebben gehad of iets totaal anders? Ik werd gek van mezelf maar dat zal de ADHD wel zijn of het komt gewoon door jullie omdat jullie zoveel verschillende horloges helemaal geweldig vinden, zal het laatste wel zijn.

Naar mijn mening is de gouden Rolex Day Date een van de mooiste horloges ooit gemaakt, dus dan maar op zoek naar iets wat daar op trekt… Ga ik voor een Orient Day Date welke steeds moeilijker te vinden is zonder die lelijke steentjes (no offense) of ga ik settel ik voor Parnis of Steel Bagelsport? Ik heb ook niet heel veel geduld dus er moest snel iets komen op een niet al te groot budget aangezien er ook net een dochtertje is geboren.

Na een tijdje rond hebben gezocht kwam ik de Bulova Super Seville tegen, misschien wel de beste hommage maar weer wel wat duurder… Na eBay afgestruint te hebben kwam ik er een tegen welke ik eigenlijk niet kon laten liggen… Eerst nog Han om hulp gevraagd, maar toch eigenwijs de sprong in het diepe genomen (had ik al gezegd dat ik eigenwijs was? Volgens mij wel) Is het een volledig originele? Nee. Is hij in perfecte staat? Nee. Is hij nu van mij? Ja!

Toegegeven, hij moet een opnieuw verguld worden en heeft een service nodig al houdt hij nu nog gewoon netjes de tijd, maar nu gewoon lekker dragen.

Als jullie nog goede adressen hebben om te vergulden, naast Haveman, dan hoor ik het graag. Voor een service ben ik al onder de panne.

27 likes

giphy

Dat gezegd hebbende: Welkom!

2

10 likes

Welkom! Leuke SS, ondanks niet origineel ziet hij er lekker (zomers) uit.
Apple watch kan leuk zijn :wink:

1 like

Van harte welkom Bryan!

1 like

Welkom!
Apple Watches zijn de bom. Alleen niet op dit forum. :+1:

1 like

waarschijnlijk ook forum lid?? :slight_smile:

Welkom trouwens.

1 like

Van harte welkom :clap:

Pieter.

1 like

Welkom en veel plezier op HF, Bryan!

1 like

Ieeeeeeeeeeeeeek :scream:

Maar het is allemaal goed gekomen lees ik, welkom!

1 like

Welkom Bryan, veel plezier hier!

1 like

Welkom.

1 like

Mijn beste,

Bryan, van harte welkom binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like
1 like

Welkom en veel plezier op dit forum!

1 like

Cool dat je eerste horloge zo’n bescheiden horloge is… :sunglasses:

Welkom!

1 like

Ik ben dan ook een heel bescheiden persoon :joy:

2 likes

Welkom hier!

:+1:

1 like

You did?

ron-swanson

Wat zei ik?

Hartstikke goed. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg :sunglasses:

1 like

Welkom op het forum :slight_smile:

1 like

Drink much? Het is de Bulova welke op eBay stond… Je bent natuurlijk ook zo populair dat je het op een gegeven moment niet meer bij kan houden, ik snap hem helemaal:wink::+1:

2 likes