Amateur modding fotoverslag.

Ik heb een SKX171 met coin edge bezel en een keramische insert. Maar inmiddels ben ik een beetje uitgekeken op de bezel en de insert. Heel lang aangehikt tegen zelf modden. Het lijkt online allemaal zo simpel, maar ik was toch bang iets onhandigs te doen en daarmee iets te beschadigen. Maar na verloop van tijd een beetje aan het idee gewend geraakt. Ik ga het gewoon proberen.

Via het forum heb ik een standaard skx007 bezel gekocht. Toen die binnen kwam heb ik geprobeerd deze te plaatsen, maar daarbij helaas de rubber o-ring vernield. Maar … ik had nog een insert nodig en DLW leverde er gratis een o-ringetje bij. Top service! Overigens ging verwijderen en terugplaatsen van de coin edge bezel heel eenvoudig. Dat gaf hoop :wink:

Vandaag kwam het pakketje van DLW binnen.
Aan de slag.

Stap 1 - gereedschap klaar leggen.
Een echte amateur modder kan niet zonder een scherp mes, houten mesje van het kleigereedschap van mijn dochter en een :baby_bottle: met de diameter van de bezel.

Stap 2 - lugs afplakken en bezel loswippen


Stap 3 - o-ring in de bezel duwen met houten mesje

Stap 4 - :baby_bottle:

Stap 5 - insert plakken
Eerst met zo’n ronde 3m plakstrip geprobeerd. Geen succes.

Lijm gehaald en opnieuw geprobeerd. Spaarzaam aangebracht met sateprikker. Blij met het resultaat.

43 likes

Mooi werk :+1::+1:

Leuk verslag @thijsie
Mooie bezel :wink:
Goed gelukt Thijs :+1:

1 like

Staat hem goed, altijd leuk de eerste keer.

Leuk om te zien! Goed gelukt en bedank voor het delen!

Ziet er goed uit! Ik krijg volgende week een snzf17 binnen die ook een nieuwe insert verdient, hopelijk gaat 't even vlot!

Yes, lekker aangemodderd (you get it right? :grin:)

Altijd spannend het eerste klusje. Over een tijdje service je je eigen horloges.

2 likes

Met speciale dank aan het Medele flesje! Mooi werk, en mooi resultaat.
Wat je zelf doet, …

geeft extra voldoening :blush:

2 likes

Lekker hoor Thijsie, :+1:Ziet er goed uit.

Kijk, dit geeft de burger moed!! Binnenkort zelf aan de bak met een SRPC44 Golden Turtle. Bezel insert, saffier en bandenswap… thanks voor het leuke inkijkje!!!

Altijd leuk, zelf modden👍