Amazon Prime Day

Voor de aanbieding liefhebbers.
Momenteel loopt Amazon prime day.
30% extra korting op vele modellen van allerlei merken.

Vul in de zoekbalk het merk in en bij de modellen zie je dan een opmerking staan over de 30% korting.
Je moet hiervoor lid worden van Amazon prime. Dit is een maandje gratis. Vergeet niet om je weer uit te schrijven anders kost het je.
Happy hunting!

b.v.
Citizen Men’s NB0040-58A “The Signature Collection Grand Classic” Stainless Steel Automatic Watch

voor 473 usd ex verzendkosten en import

Tissot Men’s T0704051641100 T-Complication Squelette Analog Display Swiss Automatic Black Watch

voor 802 usd ex verzendkosten en import

Citizen Men’s BJ7000-52E Nighthawk Stainless Steel Eco-Drive Watch

voor 140 usd ex verzendkosten en import

Bulova Accu Swiss Men’s 63C120 Mechanical Hand Wind Silver Watch

voor 322 usd ex verzendkosten en import

1 like

Tissot Squelette lijkt al weg te zijn, jammer.

Amazon. De laatste draad over Amazon is al oud dus hier maar. De verschillen tussen de diverse “verzendlanden” cq domeinnaamvarianten zijn nog wel eens wat wazig. Laat ik hier eens wat vragen over Amazon poneren, daar kunnen anderen vast ook iets van leren.

Ik heb wel eens wat bij amazon.de gekocht. Het is lastig om het aanbod van .com en .de te vergelijken, maar het verschilt behoorlijk, ook de prijzen. Ik heb voor .de gekozen vanwege verzendkosten (vaak gratis vanaf een bepaald bedrag (€29?), wat dan weer wisselt per aanbieder) en invoerheffingen. Verder is het vanuit Duitsland gewoon supersnel (meestal 2, soms 3 dagen). De Engelse (.co.uk) versie weet ik zo niet de verzend-policy en -snelheid van maar ttv het aanmaken van mijn account was dat minder. Wel zijn het aanbod en de prijzen weer anders in Engeland.
30% op zo’n prime day is natuurlijk wel een behoorllijke korting. De prime day is inmiddels voorbij en ik ben geen prime member, maar is zo’n prime day dan ook simultaan bij de “niet- .com” Amazons?

@merl en anderen, ben je standaard een .com klant? Zo ja waarom koos je voor .com?

Even het eerste horloge waar ik een link van tegenkwam qua prijs vergeleken:
Citizen Promaster Sea Diving watch: $246.94

En in Duitsland: EUR 188,00

Het kan met een ander horloge zo weer andersom uitpakken. Heeft er iemand meerdere accounts? Of kun je je account ergens in de opties van de instellingen gemakkelijk (tijdelijk) migreren naar een ander land? Je zou kunnen zeggen dat de globalisering wat hapert wat bij Amazon. De laatste keer dat ik er even naar zocht was het wel switchbaar, maar omslachtig en tijdrovend. Niet iets om voor een aankoop even te switchen. Zijn er mensen met meer dan één account hierom?

Verder kan ik op de Duitse site kan ik geen prijsinterval ingeven, op de .com site wel. Zéér irritant als je eens wilt rondkijken ipv gericht zoeken.

Ik heb ook een bol.com account gemaakt omdat ik een aardige stapel cadeaubonnen had. Ik vind de website van Bol in elk geval wat beter werken. Prijs een aanbod heb ik al een tijdje niet vergeleken.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Meteen herchecked maar ik niet dus. Raarrr

Wat heb je toen gedaan om bij .fr te bestellen?

Mijn Amazon account is op de diverse ‘afdelingen’ gelijk. Zelf shop ik meestal via D of GB afhankelijk van de prijs. Zo nu en dan is het vanuit de VS goedkoper en dan komt het daar vandaan. Je moet er alleen wel op letten bij wie je koopt, Amazon of een 3rd party verkoper.

Ik koos nu meer eens eerst een kategorie, en dan krijg je dus pas die “price brackets”! Bij een horlogetype invoeren in het zoekveld op de homepage dus niet :angry:

Aha! Ik had ooit ergens gelezen dat dat niet kon en het nooit geprobeerd :smile:

Dat begrijp ik nu. Zie je dan ook bij elk “land” dezelfde bestelhistorie, berichten en instellingen?

En om iets positiefs over Amazon te zeggen: goede after sales service. Ik had een artikel met een vage klacht, een paar keer in het proces een terugbelzverzoek in getoetst (wel een tijd zoeken, die site is niet fijn) en werd steeds binnen een paar seconden teruggebeld. Meteen verontschuldigingen (na een jaar) en een nieuwe afgestuurd voor ik de mijne terugstuurde (met de bijgeleverde terugzendsticker en verpakking). Supergoed gewoon. Wel Duitstalig, Engels konden ze nauwelijks.

Nee, dat is gescheiden. Zelfs in de Android App. Niet echt handig maar ja.