Amerikaanse horloges/horlogemerken

Interessant uitgangspunt waar ik nog niet aan had gedacht, maar die ik wel snap. Maakt het wel nóg lastiger om merken te categoriseren omdat de transparantie in de industrie zeer matig is.

En zoals je al aangeeft, assembleren vs fabriceren lijkt een gemakkelijke scheiding, maar is in de praktijk genuanceerder.

1 like

Deep Blue: https://www.deepbluewatches.com/ (noemen zichzelf ‘US based’).

1 like

En Visitor natuurlijk: https://www.visitorwatchco.com/

2 likes

RGM heeft volgens mij ook wat filmpjes op YouTube waarbij ze bruggen frezen en afwerken.

2 likes

Mk II en Tornek Rayville

1 like

Raven!

3 likes

dank voor de uitleg, was weer erg leerzaam :sunglasses::+1:

1 like

Als het goed is zijn ze weer back in business via watchangels:

De naam doet anders vermoeden, maar Swiss Watch Company (SWC) is ook Amerikaans!

2 likes

Dat zijn verre van dezelfde mensen met dezelfde intenties. :slight_smile:

Aan de andere kant zijn veel merken een gekocht stukje IP en merkrecht.

1 like

Hoe zit het nu precies met bulova? Dat was amerikaans is nu van citizen maar op die van mij staat swiss made met een eta 2834 werk erin. En dan waren er nog omegas met een in licentie gebouwd uurwerk van bulova erin.

De Amerikaanse merken welke mij zo te binnen schieten; Brew, Haim, Monta, boldr, vaer en Lorier

Over het algemeen Japanse of Zwitserse uurwerkjes dus je kan je afvragen hoe Amerikaans het nog is

Ik weet niet of het al geroepen is, maar RGM :heart_eyes::love_you_gesture:

4 likes

Volgens mij is MKII de reden dat Tudor naar buiten gekomen is met zijn Black Bay.
De MKII Kingston en Nassau hebben waarschijnlijk een push in de goede richting gegeven in de directiekamer.

Precies, en gezien het topic is het de moeite waard te vermelden dat Zenith als gevolg daarvan in 1972 gekocht werd door Zenith Radio Corp uit… de USA en dus een aantal jaar (tot 1978) ook een Amerikaans horlogemerk was (nou ja, een Zwitsers horlogefabrikant in Amerikaanse handen).

1 like

Ik heb een frett and Co Clockworks.

Respect :+1:t2:

1 like

Hier nog een paar:

Lüm-TEC, assemblage in Ohio (ik heb er zelf één, met de zoekfunctie vind je mijn NA wel)

** Vortic ** (gebruiken geloof ik alleen ‘vintage’ uurwerken)

** Weiss Watch Company | Weiss Watch Company - Restoring Prestige to American Watchmaking** ken ze niet, per ongeluk gevonden toen ik op zoek was naar:

… he… dat Californische merk met die heel dure horloges waar de tijd op ‘loopbanden’ zit… ligt op het puntje van mijn tong!
edit: Ha, Devon, hierboven al genoemd!

Zelf heb ik overigens een Shinola, merk dat veel haat krijgt in de horlogegemeenschap maar wat erg goed bezig is zo te zien. Clinton en Obama zijn fan, ze worden vaak genoemd in verband met het weer opklimmen van Detroit, enz. Zit gewoon een Ronda-uurwerk in maar is verder van prima kwaliteit qua afwerking.

Die kende ik niet, wel leuke modellen.
voor het gevoel te duur maar misschien in het eggie niet.

Voor de luie medemens:

1 like

Goh, wat een verhalen en foto’s komen hier langs. Fantastisch zeg! Zoveel waar ik helemaal geen weet van had. Heerlijk lees- en kijkvoer.

Dank allen!!