Ik kan me herinneren dat ik een tijdje geleden een website had gevonden van een Amerikaans horlogemerk die submariners had. Ze zagen er kwalitatief goed uit en als ik me niet vergis ook met een ETA uurwerk. Nu weet ik alleen niet meer welk merk en website het was… Iemand enig idee?
Orange watch company?
Tommaat Schreef:
Orange watch company?
Nee, die was het niet
OWC komt uit Australie.
Debaufre wellicht?
Gr,
Ron.
zeno Schreef:
OWC komt uit Australie.
Debaufre wellicht?
Volgens de laatste berichten op het Debaufre forum is het merk inmiddels ter ziele.
Debaufre is toch hetzelfde als Steinhart ?
sarsippius Schreef:
Debaufre is toch hetzelfde als Steinhart ?
Dat was tot een aantal jaar geleden inderdaad het geval.
Gr,
Ron
Debaufre was/is idd Steinhart. En volgens mij leveren ze nog steeds.
Het was geen Debaufre.
Het is echt een veel onbekender merk, maar ik kan me herinneren dat de kwaliteit er goed uitzag.
misschien hier even rondneuzen, en misschien herinner je het weer.
gortz Schreef:
Debaufre was/is idd Steinhart. En volgens mij
leveren ze nog steeds.
Ze leveren de voorraad op. Qua assortiment volgen ze al sinds jaren Steinhart niet meer in nieuwe modellen.
zeno Schreef:
Dit is inderdaad het merk dat ik bedoelde.
Bedankt!
250 dollar voor deze klok, lijkt me niet veel. Ik vind hem wel wat hebben. En hij is qua grootte ook ideaal ( voor mij dan) met zijn 39,5 mm
Lijkt mij wèl veel, op de website hebben ze het over een Miyota movement. Niks mis mee, maar voor veel minder koop (ruim onder de 100 Eu) je een Invicta 8926, en dat is vrijwel dezelfde klok.
Inderdaad: er zit een 8200-serie Miyota in, die je ook in Citizen-duikers en een heleboel andere leuke duikhorloges vindt. Vanaf een euro of 80 denk ik. Maar als je deze mooi vindt, dan is dat het enige wat telt natuurlijk.
BobT Schreef:
250 dollar voor deze klok, lijkt me niet veel. Ik
vind hem wel wat hebben. En hij is qua grootte ook
ideaal ( voor mij dan) met zijn 39,5 mm
Maar met een waterdichtheid van 5atm, vind ik wat aan de lage kant voor de prijs, of is dit geen duikershorloge?
(tenminste dat las ik op de website, ik kan het natuurlijk ook verkeerd hebben:#)
Met vriendelijke groet,
Herman