Heb vandaag in een flits via Chrono24 een Venezianico verkocht aan een man uit Ohio USA. Hij gaf aan dat via Amerikaanse fora er nu veel liefhebbers nog snel een Europees horloge kopen direct in Europa om eventuele importheffingen op Europese producten voor te zijn.
Is dit iets wat herkend wordt, ben zelf niet zo actief op andere dan Horlogeforum. Loopt het storm met Amerikaans kopers of had ik te maken met een horloge-prepper?
Staalprijzen
Niet echt wat over gehoord op Omegaforums.
Categorie onzin, wat mij betreft.
Zou gewoon kunnen. Ik koop niets meer uit de UK sinds Brexit.
Ik heb al gehoord dat LeCoultre Ʃn wittnauer fabrieken aan het opzetten zijn in de usa.
Aha, geen āSwiss madeā dus, maar āUSAā made.
Ze volgen het voorbeeld van China zo te lezenā¦
Zal wel meevallen. De belangrijkste leverancier van Europese horloges is geen lid van de eu.
Klopt, Japan is en zal niet snel lid worden vd EU
Dus als je geen lid bent van de eu, hoef je geen importheffingen te vrezen?!
Waarom denk je dat die zijn eigen horlogemerk is begonnen?
Invicta 2.0 ⦠wat een ⦠ik heb er geen woorden voor, maar duidelijk niet mijn smaak.
is dit serieus van hem?
Nee, ik weet dat de belangrijkste leverancier van horloges Apple is, en die zijn Amerikaans.
Ik denk niet vanwege de inportheffingen. Ik denk dat hij voor zijn eigen bedrijven wel weer vanwege een of andere bijzondere rede een uitzondering maakt. Ik denk dat de daadwerkelijke rede iets met narcisme te maken heeft.
Chinees
Super antwoord, maarā¦
Volgens mij verwar je ābelangrijksteā met āgrootsteā.
Die worden inderdaad in China gemaakt. Hoe zit het dan met de importheffingen?
Nee, Apple is Amerikaans.
Dat de horloges in China geassembleerd worden, en dat veel onderdelen ook in Duitsland gemaakt worden (of werden), bijvoorbeeld, maakt Apple geen Chinees bedrijf.
Of IKEA Nederlands of Zweeds is, die discussie geef ik je.
Volgens mij moet je onze hobbymatige interesses niet verwarren met het algemeen belang.