AMG Ingenieur..... Kopen?

Vanmorgen las ik het het INGENIEUR topic van @tompj nog en nu in dubio…
De laatste tijd ben ik meer en meer uitgekeken op al de duikers.
Terwijl duikers voor mij altijd de eerste keuze waren verschuift m’n smaak meer richting, eh, ánders!
ErrediBi, Rado, AS draag ik met plezier en m’n BlackBay telkens minder.
Komt er ineens een Titanium AMG Ingenieur langs op het Duitse Uhrforum!
De eigenaar is geïnteresseerd in de BlackBay en we zijn “in gesprek”. Er komt een nieuwe band op en het Genta design; súperstrak!
€3200 Is de prijs voor de IWC, nog wat prijzig…
Wat ga ik doen??? In ieder geval niets overhaast.
Die eigenwijze “afgehakte” 0 vind ik btw wel leuk :wink:!
Ideetjes hier??image

7 likes

Pffff moeilijk Charles, die Black bay is een classic. Volgens mij had jij een Eta uitvoering en die stijgen alleen nog maar in prijs. Ik zeg houden die Tudor

4 likes

Sluit ik me bij aan. Vindt de Tudor tijdlozer en stijlvoller. Heb het idee dat je wellicht spijt gaat krijgen van deze ruil.

4 likes

3 op een rij dus. Ben echt niet wild van die “AMG” Ingenieur, zou ook zeggen houden die Black Bay.

1 like

Sowieso de BB Houden dan. Ik vind de amg versie van de ingenieur ook echt niets. Waar ik de reguliere met witte en of zwarte plaat wel strak vindt.

1 like

Heel lastig. De Ingenieur is sportief en titanium. Het AMG zegt me niets. De grote versie met inhouse werk vind ik dan boeiender. Maar dit is wel apart en ik vind hem niet verkeerd. Ook wel lastig te verkopen. De prijs is te hoog. Bij William ligt een chrono in ti met ti band met korting. Betere prijs met ti band. Ik zou daar eens kijken? Maar lastig…

1 like

Je moet eigenlijk wel ingenieur zijn en een amg rijden. :slight_smile:

Het is een mooi exemplaar. Wel zijn de geïntegreerde stalen banden bij de ingenieurs erg mooi. Kun je ook overwegen

2 likes

Dank voor het meedenken!!!


Wat ik bij de AMG mis, zijn de crownguards

2 likes

Er zijn ook nog heel veel mooie duikers !

1 like

Zo’n AMG versie doet het hem niet voor me.
Een geïntegreerde stalen/ti band vind ik veel beter passen en is ook zoals het originele Genta design was op de “jumbo” ingenieur.

1 like

De 3239 is top! Deze versie doet mij dan weer weinig. Een maand geleden gekozen voor een DJ, omdat ik ook dacht dat je de IWC’s niet zo vaak tegen komt tweedehands. Nu dus wel :).

2 likes

Als ie aan een servicebeurt toe is komt er al gauw 1000 euro bij. Een “normale” horlogemaker kan niet aan de benodigde pakkingen etc. komen.

1 like

Dank voor het meedenken; de AMG zal Hey niet worden!!!

Die 10. Hou op met me. Dat doet pijn.

1 like

Klopt, maar een gewone (niet IWC gecertificeerde) horlogemaker komt sowieso niet meer aan authentieke IWC onderdelen. En IWC wil sowieso alles centraal gaan onderbrengen en de kleine horlogemakers “buitenspel” zetten. Maar het zal nu nog gewoon rond de 500 euro kosten (full service) bij een authorised repair centre zoals WatchInside in Rijssen.

On topic:
Mooi horloge maar ik zou voor de gewone gaan! Black Bay is leuk maar te dikke kast en daarmee geen klassieker in spe, vooral als ze nu dunner worden gemaakt (zoals de BB58). Dat is wel een klassieker.

Succes met de beslissing!

1 like

Mooi, maar ik zou ook de BB houden!

1 like

De gewone ingenieur vind ik persoonlijk gaver :slight_smile:

1 like

Mijn ervaring met IWC is toch heel anders helaas :scream:

1 like

De BB is iid veel te dik, en het blijft een Tudor :wink:

Ik heb de AMG met Ti band, wel veel mooier dan rubber/leer in mijn optiek en ook veel meer in de ‘Genta’ gedachte. Wel echt een pracht van een horloge! Weer eens wat anders dan een duiker! :+1:

2 likes

De ‘eenvoud’ van de 3239 is voor mij toch echt veel mooier dan die ingewikkelde versies met kleurtjes en afgekapte cijfers.

8 likes