Amiwatch met venus 175

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier maar heb meteen een vraag. Ik kwam via het internet een Amiwatch tegen met een venus 175 erin. Dit horloge zag er echt super uit maar kan het merk niet achterhalen op google. Weet mischien iemand hier wat voor merk dit is? En wat de waarde ervan is?

Groetjes Mark

Waarschijnlijk, gelet op de leeftijd van het uurwerk, een plakker.

Een generiek horloge, waarop een fantasiemerkje geplakt werd.

De waarde?
Ligt eraan:

  • gouden kast?
  • zo ja: massief?
  • anders: staal of plaque (verchroomd/verguld)
  • goede staat?
  • wijzerplaat in orde?
  • recent geserviced (antwoord: nee, tenzij aangetoond wordt, dat…)

Max 300/400 euro zou ik zo schatten. Al wordt er soms aanzienlijk meer voor gevraagd. Maar ja, iedereen mag vragen wat hij/zij wil, het krijgen is vaak moeilijker.

– moved topic –

Het horloge verkeerd in nieuw staat, de kast is rvst, uurwerk is opnieuw opgebouwd uit NOS onderdelen. Deze man wou het horloge tegen mijn Lemania Chronograaf. De wijzerplaat is helemaal in orde. Op Marktplaats staat hij voor 795 euro te koop, aangezien mijn lemania voor minder weg gaat dacht ik dat het mischien een nette ruil is, maar ben bang dat ik een Amiwatch nooit meer kan verkopen vanwege de naam;). Bedankt voor de reactie, ga er toch even over na denken.

Groetjes

Tja, maar die Amiwatch is wel erg mooi moet ik zeggen. Ik weet niet zeker of het een slechte deal is, dat hangt ook erg af van de staat en de specs van je Lemania.

dat vond ik dus ook, mijn lemania heeft een verchromde kast volgens mij, nieuwe struisvogel lederen band, wijzerplaat is opgemaakt, schroefdeksel, chronograaf zonder kolomrad. Ik wil wel foto’s plaatsen maar dat lukt me niet, iemand een tip hoe dat werkt?

Groetjes

Die Amiwatch is zeker mooi, en Pikotech is volgens mij best een gerenommeerde horlogemaker (correct me if I’m wrong). Ben wel benieuwd naar je Lemania!

Info over foto’s staat elders op de site. Je moet ze eerst uploaden naar een fotosite of iets dergelijks. Succes!

Dit zijn 2 foto’s van mijn lemania bedankt voor de snelle reactie.

Tja… Die is ook mooi! Ik vind die Venus & Landeron chronografen sowieso erg mooi.

Die Lemania is zo’n 35 mm zeker? De afmeting van die Amiwatch is denk ik wel erg gewild ten opzichte van midsize. Waardetechnisch ben ik niet zo’n kenner maar die Landeron-chronografen gaan op de baai vaak weg voor zo’n € 400 volgens mij (vet duur geworden).

Succes met je keuze!

Het is idd een 35mm, op chrono24 staan dit soort chrono’s voor echt grote bedragen. Ik wil hem graag verkopen maar weet gewoon echt niet wat ik er voor moet vragen:) kijk nog wel een beetje rond en dan komt het wel goed denk ik, eerst even na denken over die amiwatch, hij zit er wel goed uit:D

Chrono24 heeft altijd de beste bedragen voor de verkoper of als je jezelf rijk wilt rekenen. Maar als maatstaf heb je er niets aan.

haha idd, ik heb morgen een afspraak voor die amiwatch hopen dat het wat is:D

Die Amywatch heeft volgens mij zon Chinese remake van de Venus 175.

Beste Tom,

Bedankt voor de reactie, waar kunt u dat aan zien? De deal gaat niet meer door, mensen die een afspraak maken en ineens niet meer langs komen.

Groetjes Mark

Omdat ik er wel vaker kom en het horloge in mijn handen heb gehad. Ik weet wel dat hij het uurwerk helemaal uit elkaar haalt, en qua afwerking nog een aantal dingen aanpast maar in de basis blijft het zo’n chinese Venus waar overigens niks mis mee is.

Niks mis mee maar als het een chinees is moet je het niet als Venus verkopen…

Ben ik het ook helemaal mee eens.