De meeste kennen mijn voorkeur voor Seiko’s en Boctoc’s Amphibian wel.
Degelijk en veel waar voor het geld.
Vintage horloges moeten bij mij origineel zijn en bijvoorkeur in nieuwstaat. Dat heb ik zeker bij mijn Seiko’s uit de jaren 60.
De nieuwe uitvoeringen lenen zich uitstekend voor wat persoonlijke aanpassingen.
Ik maak ook graag wat bijzonders wat eenmalig is, een MOD dus.
De Seiko’s worden veel genoemd, en er zijn erg veel mogelijkheden.
Met aanpassen van Russen zie je nauwelijks wat op het net en forum, omdat er nagenoeg niets te koop is als vervanging van wijzers etc.
Zelf onderdelen maken kan ook, maar ik hou het gemakkelijk. Ik koop een aantal Russen van uiteen lopende modellenlijn en wijzerplaten, zolang het maar Amphibians zijn. ( persoonlijke smaak)
Deze blauwe, is eigenlijk ontstaan uit een paar restanten.

De oorspronkelijke wijzer plaat met uurwerk ( automaat) is allang in een andere kast terecht gekomen en had dit uurwerk met plaat over. Meteen die lelijke chromen bezel vervangen voor een serieuzer model en kijk heb ik er ineens een leuke klok bij die ook nog 200m onder water kan. ( getest met een druktest)

Okay je kan de gematteerde kast nog steeds niet mooi vinden maar het is naar min mening mooier dan vanuit de fabriek.

Dit is het model dat ik heb voorzien van een mooie wijzerplaatuitvoering, de doorkijkbodem is niet origineel en is via E-Bay bij mij terecht gekomen.

Nu valt dat mooie automatic uurwerkje ook goed op. Deze is ook met de hand op te winden.

De bezel is van een eerser type.

Mooie indixies ennn een Seiko nylon Aviator band heeft mijn voorkeur.

Bij deze is het complete uurwerk in een verstevigde Amphibiankast gekomen, de Bezel twijfel ik nog over, maar aangezien mooie bezels zeldzaam zijn bij de Russen.
Deze is van een nieuwe generatie en bedenk mij over het aanpassen van een beter Sapphire glas en een black PDV coating of een gematteerde kast. De band, hmmm waarschijnlijk weer een Nylon MIL-black??

Ik hoop nu wat tegen wicht te hebben gegeven aan de Seiko MODs…
Tevens zie je waar het geld naar toe gaat indien ik zoals deze week weer een hoop te koop aanbied. Overigens verkoop ik zelden een aangepaste klok, die hou ik voor mijzelf, voorlopig…
Groeten Erik ( Ehwatch) http://ehwatch.blogspot.com/