Analoge RC keukenklok herstellen

Door een stom toeval is onze radio-controlled klok op de grond gevallen en ALLE wijzers zijn er af gesprongen.

Nu weet ik niet of er ook iets aan de electronica stuk is.

Achteraan de klok zit GEEN instelwiel om de wijzers correct te zetten.

Je dient er gewoon 1 AA batterij in te pluggen en de wijzers beginnen te lopen tot aan het correcte uur.

Nu vraag ik me af: HOE zet ik die wijzers er op ? Enfin, “hoe”, dat weet ik wel, maar in welke positie ? Onmiddelijk op het juiste uur ? Of alles op de 12 ???

Op enig vol uur de batterijen eruit halen en vervolgens de wijzers weer monteren?
Misschien kunnen de wijzers maar op 1 manier gemonteerd worden zodat ze altijd op de juiste positie staan.

van de klok moeten alle wijzers op 12 uur staan,dan de batterij erin doen en even bij een raam houden(voor het ontvangst).
Heb ergens nog een gebruiksaanwijzing van een universeel dcf uurwerk.

Dit geld voor vrijwel alle dcf uurwerken voor klokken.

Gr. Andre

Bedankt, Andre, zo heb ik het in eerste instantie geprobeerd, alles op 12:00 uur gezet en dan de batterij erin.

De wijzers begonnen (SNEL) te lopen, maar schoten het huidige uur voorbij… :frowning:

Ik zal het nog eens een paar keer proberen, anders is de electronica wellicht beschadigd en zal ik een nieuwe klok moeten zoeken…

Marc-B1 Schreef:

De wijzers begonnen (SNEL) te lopen, maar schoten het huidige uur voorbij… :frowning:

Maar stoppen ze dan op een bepaald moment? Dat zou dan wellicht de juiste tijd moeten zijn?! Geen idee natuurlijk, maar ik probeer mee te denken.

RuhleR Schreef:

Marc-B1 Schreef:

De wijzers begonnen (SNEL) te lopen, maar
schoten het huidige uur voorbij… :frowning:

Maar stoppen ze dan op een bepaald moment? Dat zou
dan wellicht de juiste tijd moeten zijn?! Geen
idee natuurlijk, maar ik probeer mee te denken.

Ze zouden idd moeten stoppen op een gegeven moment,bij sommige uurwerken kan het wel even duren.

Batterij erin, uurwerk laten lopen tot hij de juiste tijd heeft bereikt en dan de wijzers plaatsen op de huidige tijd, want dat is ook de juiste tijd.

Gr. Hugo.

Niks helpt … denk dat de impact met de aarde te groot was… :frowning:

Een mooie Atmos om de pijn te verzachten? :stuck_out_tongue:

Proberen kan toch, wijzers op twaalf, batterijen er in, bij het raam, ff wachten, laten draaien (altijd leuk) en dan gewoon goed zetten.
Veel kan je toch niet meer verknallen, succes.

sorcees Schreef:

Proberen kan toch, wijzers op twaalf, batterijen
er in, bij het raam, ff wachten, laten draaien
(altijd leuk) en dan gewoon goed zetten.
Veel kan je toch niet meer verknallen, succes.

Heb ik allemaal gedaan hoor; tot ik bijna een platte batterij had … :smiley:
Dat spul BLEEF maar draaien…

Bwa, ik zoek wel iets leuks…

Atmos is wel mooi, maar het moet een WANDklok zijn.
En uit praktisch oogpunt…eentje met een batterij :smiley:

Ik heb, geloof ik, nog wel zo’n uurwerkje liggen. Ik zal eens voor je zoeken.

Voor het plaatsen van de wijzers ;

Batterij uithalen, voor zekerheid effen wachten, bestaan typen met geheugen, en batterij terug plaatsen.

Het mechanisme zal beginnen lopen, laten lopen tot het stopt.

Direkt batterij uithalen.

Alle wijzers op 12u plaatsen

Batterij terug plaatsen en wachten op signaal en zal automatisch juist staan.

PS Als de electronica of mechanisch gedeelte niet is stuk gegaan door de val.

Misschien is het wat om een nieuw uurwerkje te plaatsen?

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMTM6MDAwMS4wMGEzLjFjZWZjMmQ5Jn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0xNjQyNDU2NDM2====?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&mfhelp=&p_selected_area=%24ROOT&p_selected_area_fh=&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&vgl_artikel_in_index=&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=klokken&p_searchstring_artnr=&p_searchstring_manufac_artnr=&p_search_category=b2cconrad_nl_b2c_nl2shop_b2c_tab_home&fh_directcall=&r3_matn=&insert_kz=&gvlon=&area_s_url=&brand=&amount=&new_item_quantity=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kat_save=&updatestr=&vgl_artikel_in_vgl=&titel=&darsteller=&regisseur=&anbieter=&genre=&fsk=&jahr=&jahr2=&dvd_error=X&dvd_empty_error=X&dvd_year_error=&call_dvd=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&aktiv=&gewinnspiel=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=20

als je op deze pagina kijkt zie je een uurwerk met 5 wijzersets.
Althans hangt van de klok af of het uurwerk erop past.
Je kan met dit setje ook een eigen klok maken, is feitelijk een plaat (metaal,glas kunstof of hout) met een gat erin en wat je op de plaat zet kun je zelf bepalen.

gr Ron