Ancon / Vdb 2012

Op worn & wound kwam ik net een review van de Ancon M26 Tank tegen, deed me denken aan de vdb 2012. Is er een link?
De afmetingen zijn volgens mij wel verschillend. Hij heeft wel wat, maar veeeeeeel te groot voor mij. Wat vinden jullie ervan?

Link:
http://wornandwound.com/2013/10/18/ancon-m26-tank-hands-on/

Edit: ik lees net dat worn and wound ook al refereert aan de vdb en dat fabrikant Ancon nu een keer met een eigen ontwerp voor een kast moet komen…

Unfortunately, as is the case with the Sea Shadow, this too is a recycled design by another brand. VintageVDB, which is a bespoke European brand, used this case on a watch from 2012. Though the overall implementation is different, such as having the crown at 12 and different lug size, and different bezel, the similarity is clear. I asked Ancon about this, and they say they have a patent in HK for the design…

Dear Ancon, you know how to get a nice watch built and you seem to have great taste in terms of styling, now just come up with your own damn case designs and you’ll be set!

hm… moet zeggen dat ik de ancon met dat groene en niet zo n rare pearl er mooir uit vind zien dan de vdb2012 bronze. ook de kleur groen vind ik beter passen.

maar n vlakke pearl in t… schild (?) op 12 had wel gemogen.

Overigens vind ik ze ook wel wat aangenamer geprijsd.
Ook wel logisch natuurlijk met een Miyota er in, maar dan nog…

Dick