Uit een erfenis heb ik de volgende twee dames horloges:
Het enige wat ik erop zie is de 835 zilver stempel achterop en Ancre 17 jewels antichoc? op de dial.
Certina gouden horloge. Met 14k 585 in de achterkant. Geen idee wat voor uurwerkje hier in zit zonder open te maken.
Prijs zal vast de goud en zilver waarde zijn omdat het ook dames horloges zijn. Ben zelf benieuwd naar wat zit erin qua uurwerk (zonder het te openen) en eventuele jaartallen wanneer deze zijn gemaakt.
Dan kan ik een beetje plaatsen van wie in de familie dit moet zijn geweest (tweede graad, derde graad).
Heb even niet opgemeten maar ze zijn vrij klein.
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Voor een exacte datering zijn toch wel hele goede foto’s van alle goudmerkjes vereist.
In algemene zin komt het me voor als jaren 60/70 spul.
Een goede foto van de uurwerkjes zal ook wat meer verduidelijken.
1 like
Dank Bernard. Kan van het weekend eens kijken of ik wat kan openen eventueel. Of iig wat betere fotos maken.
De gouden lijkt wel bijna nieuw geen krassen echt aanwezig, zilveren lijkt mij ouder maar dat heb je snel met het verouderingsproces van zilver.
Hoe dan ook zal de waarde zeer beperkt zijn.
1 like
Tja de waarde zal niet veel zijn, maargoed, ging het ook niet om. Meer historisch gezien.
HorloG
5 april 2023 om 13:41
6
Op dit moment is de inkoopprijs van 1 gram 14k goud 34 euro, dus een kast met band in massief goud levert al met al toch best een aardig bedrag op…
Mijn ervaring met dameshorloges is dat het niet echt zoden aan de dijk zet.
HorloG
5 april 2023 om 13:54
8
Het verschil zit hem in de band. De kast is inderdaad maar een paar gram, maar een band loopt vaak in de tientallen.
1 like