Ik zou graag wat meer willen weten over dit zakhorloge van Ancre. Op de wijzerplaat staan kleine afbeeldingen van herders en koeien, op de achterplaat een jachttafereel, een jager die achter een boom zit en een hert in de verte die zijn kant op kijkt. En de naam Kurfurst. Het horloge is strak opgewonden mar loopt niet. De kast lijkt verguld of double, maar ik kan nergens een goudmerkje ontdekken. Vast bedankt voor de feedback.
Patrick.
Foto?
Het zakhorloge is waarschijnlijk gemaakt rond jaren 60 in Frankrijk.
Het uurwerk is een Parrenin X40.
Dank voor uw reactie. Het uurwerk is volledig opgewonden maar loopt niet, kan ik daar wat aan doen? Dat het frans is doet mij plezier, heb er jaren gewoond, zowel in Parijs als in het zuiden bij Beziers. En Fransen zijn nog steeds dol op de jacht.
Dan past het horloge prima bij u, horloges met dit uurwerk zie ik heel vaak op de franse ebay te koop.
Ik weet natuurlijk niet wat er aan het zakhorloge mankeert, maar het lijkt net of er een hevel ontbreekt bij de spiraalveer.
zie pijl.
Het kan ook zijn dat hij onder de andere hevel is geschoven, in datgeval zou ik de hevels verschuiven zoals op de tekening.
Wel heel voorzichtig zonder de spiraalveer te verbuigen!
Hartelijk dank voor de info, ga er zo naar kijken als pc klaar is met update