Ander achterdeksel Speedmaster FOIS?

Die caseback zijn aftermarket gewoon te bestellen, effe googlen voor plaatjes en een website

http://www.customwatchconcepts.com/index.php?cPath=2_14&MODsid=3dfadaf44193e703ac772e21ed401028

Heel hartelijk dank voor het meedenken allemaal!
Leg me alleen alsjeblieft geen woorden in de mond. Er wordt helemaal NIETS geslepen, geschuurd of opgevuld aan het originele horloge. ALS er een ander achterkantje op komt gaat het origineel netjes in de doos terug en kan het horloge dus in 5 minuten teruggebracht worden in originele staat. Dit is een absolute vereiste voor welke “mod” ik uberhaupt wil overwegen.

2 likes

Top! Dank voor de link! Ik zie bij de specs staan dat het onderdeel 4,9mm hoog is. Ik neem aan dat dat inclusief ring/schroefdraad is. Ik zal ze eens mailen hoe hoog het deel is wat nog uitsteekt na het vastschroeven. Glazen achterdeksels zijn volgens mij meestal wel wat dikker dan dichte, dus dat gaat weer een beetje tegen het principe in. Maar als hij het kan maken MET glaasje kan hij er vast ook een frezen/draaien zonder glaasje en er daarmee dan weer 0,5mm af halen.

Dank voor de tip, maar NEE! Het zou onder dreiging van dodelijk geweld moeten zijn voordat ik aan mijn horloge ga slijpen! :laughing:

1 like

Hahaha, begrijpelijk. Maar misschien kan je een andere deksel vinden die je kunt bewerken?

Op het Amerikaanse forum wel iemand die ene vintage caseback op zn Fois heeft geplaatst.

4 likes

F., niet slijpen ed. aan het origineel, helemaal mee eens maar je schreef ook dit en dat is echt af te raden naar mijn mening = > je schreef "klemmende functie van de antimagnetische kap overneemt " Dan zit je aan de krachtwerking van het origineel te klooien!

Oftewel : Let it be ;- )

1 like