Ander bandje voor mijn Seiko

Goeden avond alle.

Ik ben aan het kijken of er voor mijn Seiko srpd23k1 een andere band te vinden is dan de originele.

Erg fijne band, maar zoek er iets bij.

Zoals als de Jubilee van Rolex vind ik erg mooi (qua schakel) of misschien een lederen band.

Ik heb het gevraagd bij de juwelier waar ik hem gekocht heb. Echter die zeiden dat het bestond. Alleen niet bij hun.

Dus de vraag: iemand een idee of er andere banden zijn voor mijn Samurai?

3 likes
4 likes

Top!! Ga gelijk ff kijken.

1 like

Ik vind hem op leer niet geslaagd, maar iedere 22mm NATO, MN Strap of tropic die god’s groene aarde rijk is kan er natuurlijk op gezet worden.

1 like

De banden van Uncle Seiko zijn ook top :ok_hand:

2 likes

Kijk ook zeker even bij crafter blue, de CB09 is voor de samurai.

9 likes

Wow, veel mooier wordt het niet​:stuck_out_tongue_winking_eye::heart_eyes:

1 like

Ik ben net nieuw in dit wereldje hè. Tegen mij word er gezegd dat het niet mogelijk is vanwege de aansluiting. Vandaar dat ik het hier vraag.

De gaten op de lugs zijn er expliciet voor gemaakt om met een pin de band te kunnen verwijderen. Er zitten wel zogenaamde fat bars op zo’n Samurai, dus het kan zijn dat die te dik zijn voor sommige Tropic bandjes. NATO, MN strap en single pass werken altijd omdat je die achter de bar door haalt.

Dunnere spring bars zijn te bestellen.

1 like

Wauw dat is een mooie cmbi!

1 like

Je snapt toch wel dat die benamingen net Chinees is voor mij? :sweat_smile: Maar ik ga op onderzoek uit.

Je band, en bijna alle andere moderne banden zitten met springbars (bandpennen) vast.

Met een middel zoals de Bergeon 7767-f (of bijv. T tooltje dat je bij een telefoon krijgt om je simkaart eruit te halen kan je die indrukken en dan komen ze los.

1 like


3 likes

Let me google that for you?

Zoeken op NATO straps voert je naar de zaak van de forumeigenaar:

Maar ook:

En zeker:

En de elastieken Marine Nationale straps (MN Straps) die ik zelf haat:

Anderen zweren er bij. NATO, Zulu en MN zijn voor de meer militaire look.

  • Watervast
  • Veilig aan je horloge vast, want als een pin faalt hangt hij er nog aan
  • Kan kleurrijk worden

Voor Tropics zou ik FKM van Ali express bestellen voor ongeveer 12 Euro per strap, maar deze mensen verkopen ze ook:

Succes.

2 likes