Een paar maanden geleden heb ik dit forum ontdekt toen ik om wat meer informatie vroeg over mijn Kiek zakhorloge en mijn Omega Speedmaster Professional (Zie Vintage Forum). Hierbij kreeg ik het advies om mijn Moonwatch eens een goede onderhoudsbeurt te laten geven. Dit is vorige maand gebeurd bij “De Horlogemaker” in Kerkrade. Gelijk een nieuw glaasje, maar op mijn eigen verzoek geen polijsten om hem zo origineel mogelijk te houden.
De Omega is nu weer bijna als nieuw en om hem een beetje te sparen ben ik uit gaan kijken naar een horloge voor dagelijks gebruik. Al snel werd het horlogevirus te sterk en heb ik een Timex IQ overgenomen van een forumlid. Alleen het oranje bandje heb ik snel vervangen door een Zulu Extreme.
Het is weer een “Tachymeter” geworden, maar wel van een heel ander kaliber
Welkom! En die Timex is een leuke daily beater. Maar, nu je toch besmet bent;), zou je niet voor dagelijks, om een beetje af te kunnen wisselen, nog een automaatje erbij willen? Er zijn natuurlijk zat betaalbare automaten te koop voor dit doeleinde. We horen/zien het wel!
Welkom! En die Timex is een leuke daily beater.
Maar, nu je toch besmet bent;), zou je niet voor
dagelijks, om een beetje af te kunnen wisselen,
nog een automaatje erbij willen? Er zijn
natuurlijk zat betaalbare automaten te koop voor
dit doeleinde. We horen/zien het wel!
+1 ik draag als daily beater ook t liefst n automaatje.
Hartelijk dank voor alle vriendelijke welkomstwoorden.
Wat betreft “DE horlogemaker” uit Kerkrade, dat is forumlid Hub. Prominent vermeld op het horlogemakers gedeelte van dit forum.
Een automaat als extra daily beater is inderdaad in overweging. (Hoeveel “daily beaters” kun je redelijkerwijs hebben?) Ik ben er nu nog niet aan toe, maar heel misschien zelfs ooit eens als vervanging van de Speedy want ik vergeet steeds vaker hem op te winden. Maar dan wel iets van hetzelfde kaliber