Andere concepten van tijd in horloges

:joy:

1 like

:joy: @Anthony

1 like

Heel tof die Merivian, echt wel een concept waar ik me goed in kan vinden. Helaas bestaat mijn levensritme voornamelijk uit een gebrek uit ritme dankzij ploegendiensten haha.
Dus voor mij gaat het helemaal niet op.
Maar ben niet zo heel bekend met nieuwe projecten, vind het best een hoop geld voor een quartz horloge die nog moet opstarten. :thinking:

1 like

Ah vandaar de vreemde minuten/uren koppeling. Dus de wijzers staan altijd op 10 over 10? Grappig concept.

1 like

Ja.

Oei. Ja, als je ploegdiensten draait geeft Merivian je vooral een slecht gevoel vrees ik :slight_smile:

Dat mensen de prijs hoog vinden begrijp ik helemaal. Het saffierglas van elk horloge moet ik erg nauwkeurig zelf laseren en dat is een technisch klusje dat me nog erg veel werk kost met een CO2 laser die daar eigenlijk niet voor bedoeld is. Als de vraag groot genoeg is dan koop ik een UV-C laser en wordt dat makkelijker, kunnen de oplages omhoog en de prijs omlaag. Je moet het denk ik meer zien als een exclusieve pre-release als het uiteindelijke product en prijs, maar allicht maakt de website dat niet echt duidelijk…

1 like

Allicht ook leuk om te weten in de context van de kostprijs: de verpakking is oa gemaakt van Mycelium en ik heb de eerste 50 stuks thuis ‘gegroeid’. Ook niet per se iets dat schaalbaar voor thuis is; voor mij gaat het project met name over een droom volgen, interessante mensen leren kennen en nieuwe kennis op doen.
Hier lees je meer over de verpakking