Andre Belfort - Grande Classe

Hoi Allen,

Mijn eerste post hier,

Ik ben een extreme horloge noobie dus ik dacht hier wat informatie te kunnen krijgen over (zoals je al gezien hebt aan de titel) een Andre Belfort horloge.

Ik heb al een aantal threads gezien erover en het lijkt erop dat de algemene impressie van dit merk een “plakmerk” is.

Nu is eigenlijk mijn grootste vraag of de prijs-kwaliteit okee is of niet.

Ik vond de Grande Classe (compleet zwart) erg mooi, en te koop voor 270eu. (aanbieding van groupon, maar zoals ik begreep zijn zulk soort aanbiedingen (1600eu->270eu) ook een beetje knullig omdat de fabrieksprijs niet representatief is voor het horloge)

Grande Classe IP black •Modell-No.: AB-8510
•stainless steel case IP black
•nickelfree
•stainless steel wristlet
•automatic caliber Miyota
•21 jewels
•Scratch-resistant Sapphire glass
•date
•totalisator for day of week
•case diameter 40 mm
•height 11 mm
•5 ATM water resistant
•Recommended retail price 1595 €

Uiteraard kan niemand me vertellen welk horloge ik mooi vind of niet, maar daar gaat het niet om.

Ik neem aan dat ook 2jaar garantie een prima lengte is voor zo een horloge?

Of is het aan te raden om een ander merk te kiezen (qua prijs en kwaliteit)

Alvast bedankt

r

Uiteindelijk koop je een naamloos Miyota aangedreven automatisch horloge met een saffierglas. Ik vind het stevig aan de prijs.

Over smaak valt niet te twisten.

Als je echter je gaat verdiepen in de wereld van horloges, zul je ontdekken dat er voor deze prijs nog een heleboel andere en veel betere mogelijkheden zijn.
Ik persoonlijk krijg de rillingen als ik de website van Andre Belfort bekijk. Alleen wat vage verhalen en ridicule adviesprijzen om mensen lekker te maken als ze een (nog steeds zwaar overprijst) horloge voor 300 Euri tegenkomen.
Surf eens naar timefactors, of Steinhart of Seiko (men is hier dol op de Monster Watches site van Rob). En dan noem ik vele anderen nog niet.

Hallo en welkom,

Persoonlijk vindt ik die 2 witte “luiken”, voor de dag en datum aanduiding weinig subtiel.Voor dergelijk geld kun je ook horloges met een echt Zwitsers uurwerk vinden, google maar eens op: rotoruhr.de of uhr.info.

Succes!

Bij de datum-aanduiding zie ik twee verschillende fonts 1-en en 3-en maar wel gelijke 2-en… Kan me niet voorstellen dat dit express zo is ‘gedesigned’ en zegt wel wat over de kwaliteitscontrole in het productieproces.

Bedankt voor de tips en reacties alvast!
Ik zal nog verder kijken

Johan.br Schreef:

Bij de datum-aanduiding zie ik twee verschillende
fonts 1-en en 3-en maar wel gelijke 2-en… Kan me
niet voorstellen dat dit express zo is
’gedesigned’ en zegt wel wat over de
kwaliteitscontrole in het productieproces.

Haha inderdaad. De 30 en de 31 in de datumschijf vergeleken, ziet er niet uit :stuck_out_tongue:

Zou ik doen. Vooral de observatie van Johan.br vind ik een hele goede.

Kijk ook eens in de collectie van Certina?

Piede Schreef:

Johan.br Schreef:


Bij de datum-aanduiding zie ik twee
verschillende
fonts 1-en en 3-en maar wel gelijke 2-en… Kan
me
niet voorstellen dat dit express zo is
’gedesigned’ en zegt wel wat over de
kwaliteitscontrole in het productieproces.

Haha inderdaad. De 30 en de 31 in de datumschijf
vergeleken, ziet er niet uit :stuck_out_tongue:

OMG, dat ze dat niet verhullen, maar zelfs open en bloot laten zien… daar heeft iemand liggen slapen.